Evo ga jedno laicko pitanje:
Externi hard vidim, i ceo njegov sadrzaj, medjutim na ‘get info’ kaze da je samo read only.
Kako da osposobim HDD za koriscenje, tj da premestam stvari, pravim nove foldere…
Puno hvala na pomoci.
Drugarski pozdrav
tacno!!!
u get info kaze da je Format: Windows NT File System.
Sta sad? Na HDD-u vec imam neke podatke koje ne smem da izbrisem.
Kako da ga preformatiram da radi na Mac-u?
Pretpostavljam da cu morati negde da bekapujem podatke. Sta posle toga?
Hvala za pomoc
Prekopiraj podatke na mac, formatiraj iz disk utilitija u mac os file system, ali to pod uslovom da taj disk ne koristiš na win pc mašini, ako koristiš, onda formatiraj u Fat32 😊
uh, ajmo redom:
@cika_kosta:
koje su prednosti i mane ‘mac os file system’ i ‘fat32’. Nemam pc, ali mozda cu imati situacije kada cu hdd kaciti i na pc.
@Markooo:
da li mozes da mi tu radnju poblize objasnis, ali malo postupnije.
Drugari, imajte u vidu da sam apsolutni laik za kompove.
Fala!!!
Prednosti Mac os file sistema je što je to Mac nativni fajl sistem, pa samim tim, Mac OS X najsigurnije, najbriže i najlakše radi sa tim fajl sistemom. Jedino što ga Win ne vidi bez dodatnog softvera. Fat32 je stari fajl sistem, i kad ti je eksterni disk formatiran pod fat32, možeš i da čtaš i pišeš na bilo kom operativnom sistemu, ali on je prilično nesiguran, i nemaš podršku za velike fajlove (npr, imaš HD film od desetak GB, neće moći da se kopira na Fat32 particiju).
Markoo & cika_kosta, hvala puno.
Ja generalno ne radim sa velikim fajlovima (preko 4gb); ali shvatio sam poentu, pa cu ga ipak formatirati na Mac OS File System.
Nadam se da cu se snaci sa formatiranjem HDD-a.
Ustvari, jel moze brzi kurs, cisto da ne hakujem sam, ovako nepismen?
Jos jednom hvala obojici i stvarno veliko izvinjenje na smaranju.
Drugarski pozdrav
Ma ništa ne hakuješ,
Applications, utilities, disktutility