iPhone 4, 16Gb, SIM Free - nov
Posted: 21 November 2010 11:26 AM
Sr. Member
RankRankRankRank
Total Posts:  189
Joined  2010-02-25

iPhone 4, 16Gb, SIM Free (švajcarski). Telefon je nov, neotpakovan, u foliji. Vi ga prvi otpakujete i aktivirate. Od trenutka kada ga aktivirate, dobijate internacionalnu apple garanciju od godinu dana. Garanciju naravno ne ostvarujete preko mene, već preko nekog apple store-a.

Telefon se nalazi u Beogradu. Ne šaljem kurirskim službama zbog eventualnih oštećenja prilikom transporta.

Cena: 700 eur - fiksno. Nikakve zamene me ne interesuju.

.(JavaScript must be enabled to view this email address)
063/424-848 Milan

Profile
 
Posted: 21 November 2010 03:18 PM   [ # 1 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  4275
Joined  2006-09-18

Pojasni molim te ovo za garanciju.
Garancija inače teče od dana kupovine proizvoda i za njeno ostvarivanje je potreban fiskalni račun, na kome se vidi dan kupovine.

Profile
 
Posted: 21 November 2010 03:34 PM   [ # 2 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Total Posts:  189
Joined  2010-02-25

Ne dobija se fiskalni racun kada kupujes telefon online sa apple store-a. Da bi se telefon koristio, mora da se aktivira (poveze na itunes). Tada itunes izbaci poruku ‘congratulations…’ i od tog trenutka vazi garancija godinu dana. Ima i neki link na apple sajtu gde se ukuca imei broj i dobije se podatak kada je telefon aktiviran i do kada vazi garancija. Garancija se inace ostvaruje preko serijskog broja telefona.

Ne znam kako to funkcionise kada se kupuje licno u radnji(ja kupujem online). Mozda kada kupujes u radnji, oni ti ga odmah aktiviraju pa ti zato vazi garancija od tog trenutka…

Post edited by: milan64586, at: 2010/11/21 15:36

Profile
 
Posted: 21 November 2010 09:43 PM   [ # 3 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  4275
Joined  2006-09-18

Dobija se račun, makar elektronski, gde se vidi da si ti taj i taj platio preko neke kartice toliko i toliko, tog i tog dana. Ja sam ga dobio u tom obliku.

Garancija za SVE proizvode teče od dana kupovine. Ne znam odakle ti (dez)informacija za te garancije od dana aktiviranja. Samo ćeš sebi navući problem zbog nekog budućeg kupca.

Citat sa http://www.apple.com/support/iphone/service/faq/#warranty1

1. How long is my iPhone covered by Apple’s warranty?
Apple’s Limited Warranty for iPhone covers your iPhone for one year. Warranty service for eligible repairs is available at no charge for twelve months from the date of original retail purchase (‘date of purchase’).

2. How can I tell if my iPhone is in warranty?
Apple’s Limited Warranty for iPhone covers your iPhone for one year from the date of original purchase. Apple’s Limited Warranty begins on the date that the iPhone was originally purchased. To determine your warranty coverage, enter the serial number of your iPhone in the Online Service Assistant section on the Apple Support site. Apple may need to examine your proof of purchase document to verify your iPhone’s warranty status.

Ili iz dokumenta o garanciji konkretno za iPhone 4:

for a period of ONE (1) YEAR from the date of retail purchase by the
original end-user purchaser (“Warranty Period”).

Zatim, o mestu pružanja usluge eventualne popravke:

Apple may restrict service to the country where Apple or its
Authorized Distributors originally sold the hardware product.

(preuzeto sa https://docs.google.com/viewer?url=http://images.apple.com/legal/warranty/docs/iPhone_4_warranty.pdf)

Znač nigde se ne spominje aktivacija ili čn otpakivanja kao znak početka garantnog roka.

Na sve to, naši AASP (Apple Authorized Service Providers); ne priznaju, tj. ne prihvataju Apple proizvode donete na servis u garantnom roku bez dokaza o vlasništvu (fiskalni ili elektronski račun). Daj bože da se to promeni, ali je stanje par godina unazad takvo.

Što se računa tiče, problem ćeš rešiti tako što ćeš samo kupcu odštampati mail od Applea u kome se kaže da si kupio i platio im taj i taj artikal.

Profile
 
Posted: 21 November 2010 10:09 PM   [ # 4 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Total Posts:  189
Joined  2010-02-25

Nisam se toliko detaljno upustao u celu tu pricu. Ono sto znam je da sam aktivirao telefon koji ja koristim, a koji je takodje, kao i ovaj sto prodajem, kupljen online preko svajcarskog apple store-a i da mi je kada sam proverio kasnije preko linka na apple sajtu, pisao taj datum kao datum aktivacije i isti taj datum sa godinom vise kao datum isteka garancije. Zato sam zakljucio da od tada vazi garancija.

Ostale telefone sam prodao i ljudi su ih sami aktivirali, tako da nisam proveravao od kada i do kada vazi garancija.

Sto se ovog telefona koji je u oglasu tice, on je stigao pre nepunih nedelju dana na adresu u Svajcarskoj, tako da i ako je tacno da vazi od datuma kupovine, to znaci da garancija vazi 11 meseci i tri nedelje, pa je samim tim potencijalnom kupcu to pretpostavljam nebitno.

Sto se racuna tice, kao sto sam napisao, posto sam porucio oko 7-8 telefona do sada, sve online sa svajcarskog apple store-a, ni sa jednim ne dolazi racun. Dolazi neka uputnica, ili ne znam kako to da nazovem, gde pise adresa na koju se isporucuje, neki broj porudzbine i tako neki opsti podaci. Naravno na svom apple nalogu imam registrovane sve kupovine, na kojima se moze videti datum kupovine, isporuke, broj porduzbine i sve ostalo.

I interesuje me ovo sto si napisao za AASP. Mislio sam da u slucaju da treba da se ostvari garancija, mora da se telefon nosi u neki inostrani apple store. Jel ti mislis da moze kod nas negde da se ostvari garancija? Ako moze, reci mi gde, posto me to bas interesuje. Takodje, ne razumem, posto sam ti rekao kako su telefoni poruceni i da se ne dobija fiskalni racun, kako onda ‘dokazati’ vlasnistvno nad telefonom? Mislim, ja sam vlasnik, da ne bude zbrke, ali kako to njima da dokazem? Jel vredi da pred njima udjem na apple nalog pa da im pokazem porudzbine ili da im odstampam taj papir, tu uputnicu, ili sta mogu da uradim? Sta je ‘elektronski racun’?

Post edited by: milan64586, at: 2010/11/21 22:10

Profile
 
Posted: 22 November 2010 03:26 PM   [ # 5 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  4275
Joined  2006-09-18

A sećaš li se koliko je dana prošlo od datuma kupovine do datuma aktivacije tog tvog iPhonea? Možda daju par dana nekog grace perioda, jer put poštom ne bi trebalo da traje duže od 2-3 dana unutar Švajcarske, ako i toliko.

Što se tiče priznanice, trebalo je da na mail od Apple CH dobiješ potvrdu da si kupio to i to, sa serijskim brojevima i plaćenom cenom. To ti je ustvari elektronski račun i on bi ti bio dovoljan u slučaju neke reklamacije. Ili mail ili na nalogu podaci o kupovinama, koje si spomenuo. Odštampaš to i priložiš i miran si sa te strane.

Na osnovu onoga što sam citirao, o mestu pružanja usluge servisa, gde se kaže da Apple može da ogranič servisne usuge na teritoriju na kojoj je proizvod kupljen, vrlo moguće da ti naši ovde neće prihvatiti neku reklamaciju na iPhone, jer em ga nisu prodavali, em nije kod njih kupljen (verovatno bi im i to bio izgovor); em recimo da iPhone 4 nema atest u Srbiji, pa ga ni oni ne mogu poslati vani, jer ga nisu mogli ni uvesti… Najjednostavnije bi ti bilo raspitati se da li se iPhone može u Hrvatskoj predati na servis ili nekoj drugoj okolnoj zemlji. Dodatni problem je u onim zemljama u kojima Apple Store ne postoji kao zasebna trgovina, već se iPhone može kupiti isključvo kroz nekog operatera, koji onda opet verovatno neće biti rad da ti prihvati iPhone na reklamaciju, jer nije kod njih kupljen.

Elektronski račun bi ti bio (elektronski) dokument koji sadrži sve podatke koje sadrži i fiskalni račun ili neka faktura. Podatke o prodavcu, robi, ceni, datum kupovine i sl. Dovoljno je da odštampaš stranu na kojoj se vidi da si kupio iPhone sa tim i tim serijskim brojem tog i tog dana i da to priložiš kupcima.

Profile
 
Posted: 22 November 2010 10:03 PM   [ # 6 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Total Posts:  189
Joined  2010-02-25

Hvala. Nisam znao za sve ovo.

Profile
 
Posted: 22 November 2010 10:13 PM   [ # 7 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  4275
Joined  2006-09-18

Ako hoćeš sastavi novi oglas, a ovaj možemo da zatvorimo 😊

Profile