Evo da i objasnim zasto ova lista verovatno nije tacna.
Dosta ovih filoma imaju prilicno male budzete (tj. umesto 300miliona imaju 30 miliona a to je za Ameriku vrlo malo); za te filmove verujem da su FCP radjeni, ovi veci ne veruje, zasto:
1. Avid je najveca firma na svetu za audio/video tehnologije (Media Composer, ProTools, M-Audio, Digidesign, Pinacle Studio od nedavno i Euphonix kojeg su kupili)
2. Za obradu audio u video produkciji u 99% slucajeva se koristi ProTools. Nije to zato sto je ProTools neki specijalni program nego zato sto ljudi koji se bave videom koriste Avid odavno pa je normalno posto su zadovoljni rezultatima da ce probati ProTools i Digidesign hardware koji im nudi ista firma. Stoga ProTools je postao standard za audio u filmu isto kao MediaComposer (Avid) za sliku.
3. Avid ima i video hardware kao i network sisteme i storages. To je isto ono sto je Pop objasnjavao na onoj radionici, samo da bi napravio sve ono trebas da iskombinujes 300 cuda a sa Avidom je samo ubacis u rack i pritisnes play i cao. Iskreno ne znam sta je brze, mozda je ono Pop-ovo resenje brze ali dok ste dosli do toga resenja vas dvojica ste morali 300 cuda da odradite, Avid je napravio svoje sistem koje moze i obican montazer da poveze stoga je to prednost.
4. Ukoliko pogledate novi FCP on dosta lici na AVID, stoga kapiram da Apple ide tom linijom da bude slican konkurentu, mada dok ovo pisem se smejem jer svi ostali u svim mogucim segmentima kopiraju Apple ipak verujem da Apple hoce bar malkice slican izgleda da ima kao i njegov glavni konkurent.
5. Sama ova lista nema neke direktne izvore gde bi se moglo potvrditi sta se zapravo koristilo, stoga kapiram da je sastavljena po principu rekla-kazala-cula-nacula
6. I na kraju se postavlja pitanje zasto bi neko presao na FCP kada vec godinama provereni standard radi posao. Nekako nema smisla.
Takodje verujem da je istina da ima 2 milion korisnika sto ce odma reci da su to mali korisnici, a ne velike produkcije.
Volim ja FCP ali ono pogledajmo cinjenice prvo.