sale wrote:
Evo meni i dalje nije jasno. Kako neko može da daje godinu dana garancije, kad je zakon koji je donela DRŽAVA propisao na dve? Drugo, koji to član zakona pokriva Apple da se provlač sa jednogosišnjom garancijom (setite se slučajeva u Italiji)? Treće, vezano za servis, zavlače ljude da čekaju 45,65 dana?! Na dan reklamacije tražite reklamacioni list, a oni su dužni u roku od 15 dana da vam odgovore, sve preko toga oni su u prekršaju, takođe u prvih 6 meseci možete da zamenite ili vratite proizvod bez ikakvog objašnjenja. Što se inspekcije tiče, njima su novim zakonom znatno smanjenja ovlašćenja, ali daleko od toga da ne rade svoj posao. Dakle, ZAKON postoji ali se ne primenjuje i svako ga tumač kako njemu odgovara. Voleo bih da Marko kaže svoja iskustva vezana za reklamacije od donošenja novog zakona o zaštiti potrošača?
Ovo ostalo je vezano vezu izmedju servisa i zakona a ne za vezu izmedju zakona i applea. Ako pricamo o zakonu, onda pricamo o trajanju garancije koju apple daje.
Prvo da razdvojimo to.
E, sto se tice trajanja od 2 godine.
To sto se desava u iteliji je upravo ovo o cemu pricam.
Nas zakon je promenjen da bude u skladu sa evropskim.
Cela evropa cuti i ceka da se donese dodatak zakonu, jer je ovo u italiji podiglo ta pitanja.
Zakon kaze dve godine, ali su apple nikon i slicne firme nasle rupu, i daju po godinu dana u svojim i autorizovanim prodavnicama.
RUPA (da prevedem na narodni) znaci sledece:
Zakon je zamisljen da svi moraju da daju po 2 godine, ALI nije dovoljno detaljno odredjeno ko sve i u kojim slucajevima mora da da po dve godine, te se neki provlace, i sasvim legalno daju po jednu godinu.
OVO znaci, da isti taj zakoj koji nalaze dve godine, paralelno i dopusta nekim kompanijama da daju po jednu godinu u odredjenim situacijama…
To je to. Kada se na evropskom nivou odluci sta ce da menjaju i kako, tek onda ce da pocne i da se radi tako. A zatim ce i kod nas isto to da se dogodi…
Zbog toga i kazem da nikakva prijava nece nista uciniti, kao sto nije ni do sada, jer je sve po zakonu (novom); i oni nece da menjaju nista, dok ne dobiju odozgo zeleno svetlo.
Do tada… Apple legalno daje jednu godinu preko svojih autorizovanih prodavaca.
Koliko sam primetio, oni koji NISU autorizovani, poput dekija menhetna, oni su duzni da sami plate drugu godinu, ili da ne prodaju uopste proizvode sa po jednom godinom… Ovo poslednje je doduse samo nesto sto sam primetio raspitao se i povezao, nisam siguran da li je tacno.
To je to, koliko ja znam o tome, i koliko se ja razumem u to, ostalo ostavljam pravnicima i ministarstvima… Do daljnjeg.
Bio nam je covek koji radi u ministarstvu da kupi neke masine za njih, bunio mi se oko dve godine (bio je fin jako); zatim je proverio, i sutradan mi ispricao ovu pricu odozgo. To je jedino iskustvo ovog tipa koje imam.
——————-
Sto se drugih iskustava tice, nemam ih.
Mi nismo Autorizovani Servis, Vec samo Autorizovani Serviser, a ne zelimo poput nekih drugih (ukljucujuci istyle) da sami sebi dodeljujemo titule i sposobnosti.
Ne radimo masine pod garancijom, jer nismo Authorised Service Provider.
Onog trenutka kada dobijemo napokon taj sertifikat, bicemo prvi u Srbiji sa time, i moci cemo da radimo masine pod garancijom, onako kako Apple kaze da se te masine rade, a ne na svoju ruku. (nadam se da je posle ova dva pasusa i jednog bitnog bolda, jasno zasto nas koce vec mesecima za dobijanje ASP sertifikata)
Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/02/04 23:19