Sto se tice servisnog pregleda… Uredjaji se detaljno ociste od prasine i izvrti se neki test hardvera. Zaista ne znam tacno sta jos, ali nije ni bitno.
Moguce moguce… Svasta je ocigledno moguce u Srbiji.
Meni je jako nastrana prica da APCOM dozvoli jednoj firmi sa kojom odbija vec dugo bilo kakvu saradnju, nesto sto ne dozvoljava (zabranjuje) svojoj firmi niti lancima prodavnica koje prodaju za njih. Ali ako je tu i gigatron, to pojasnjava stvari.
A cim budem kupovao Mac Pro, dolazim kod vas, pa da ga zatim stavim u vlazan podrum na dve godine i cekam da mi kazete kako nemate novu graficku karticu ili ram koji ce tada da kostaju kao omanji automobil. (sto vole firme poput vas da rade kada su ovakve strasno neisplative akcije u pitanju) (primer vip i telefoni za dinar koje cekas po 4 meseca da se vrate sa novim digitajzerom).
Svi smo ovde korisnici ili jace, i svi znamo da 667 memorija kosta vise od 1333 memorije. takodje svi znamo za probleme sa 8600 grafickim kartama, ili procesorima na istim masinama, ili kompletnim maticnim plocama u slucajevima kada racunar nece ni u post ili sa dual kartama u uni 15icama ili sa ekranima, ili sa ramom iz starijih mac proova, ili sa topcaseovima na belim mbp, ili sa trackpadovima na plasticnim racunarima ili sa magsafe punjacima, ili sa curenjem svetla na imac monitorima, ili sa hard diskovima koji crkavaju sve cesce i cesce, ili sa blutut tastaturama, ili… Zivo me zanima ko ce da placa ovakve stvari kada istekne apple podrska posle prve godine xD ko ce da nabavlja outdated OM delove posle tri godine (posto to niti vi niti istyle necete moci, vec cete ih juriti preko ko zna kojih sumnjivih dobavljaca, kojima je ostalo na stanju ko zna zasto.
Mogli biste da napravite neki dil sa Pezzonijem ili Dekijem menhetnom da nabavljaju nove grafulje xD Ako je tako, hocu i ja u dil.
Ovakve bajke bih ocekivao od nekog politicara u kampanji ili od neke banke, a ne od firme koja se vec decenijama bavi tim poslom.
Ali da ne duzim vise, posto nema preterano poente, jer je ocigledno da stvarno dajete tu garanciju (nebitno kod koga je); srecno sa radom, iskreno se nadam da cete biti prvi na svetu koji su uspeli u tome. 😉
To bi stvarno bio jedan veliki korak za srpsku Mac zajednicu!
EDIT: nisam video pitanje vezano za promenu cena. Novi cenovnik je aktivan, sajt jos uvek nije updateovan, zaduzeni za to su bolesni. :sick: Ali ni taj novi APCOM cenovnik se nije poklapao sa vasim cenama juce kada sam gledao, to me je zbunilo.
Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/04/06 11:22
Sto se tice price o 5 godina garancije… Prica je sledeca: Kupovinom bilo kod MacBook-a se dobija garantni list Apcom-a, garantni list ComTrade-a (bez nekog razloga i ovaj drugi) i sertifikat o produzenju garancije u koji se udaraju pecati svaki put kada se radi kontrolni pregled. Jednom godisnje.
Bilo kakav kvar u garantnom roku od dve godine se resava na standardan nacin. Salje se u Apcom/iStyle i oni resavaju. Servisni pregled CT placa Apcom-u, a CT naplacuje kupcu. Bilo kakav kvar izvan garancije koju pokriva Apcom, finansira CT. Jednostavno zaista.
Marko Mitranic wrote:
Zivo me zanima ko ce da placa ovakve stvari kada istekne apple podrska posle prve godine
Ako sam dobro shvatio covek je vec objasnio dva posta iznad. Moram da priznam da mi ne prija ovakav nacin agresivnog obracanja o bilo kojoj temi u kojoj ucestvujes. Cesto se desava da o temi o kojoj pricas ne znas previse pa onda od ‘sadrzaja’ ostaje samo agresivnost.
Malo je off topic ali me bas zanima da li ove postove procita neko od macola glavesina posto bi to cinilo razliku izmedju loose cannon radnika ili zvanicno podrzanog stava firme.
Citajuci razne teme do sada, nisam ni malo impresioniran tvojim znanjem. Ako dobro shvatam ti radis i u Macola servisu? Ako je to tacno onda Macola servis ne uliva nista vise poverenja nego svi ostali prljavi i zli o kojima imas toliko da kazes.
Sto se pet godina garancije tice, skidam kapu. Retko sam kupovao bilo sta u komtrejdu ali ne vidim ni jedan razlog da ne iskoristim bolju garanciju kada sledeci put budem kupovao nesto.
Covek je pokusao da objasni iznad, ali nije ni delimicno odgovorio na pitanje koje sam postavio, procitaj ga ponovo, mozda ti se i javi.
Upravo na tom delu gde mi je odgovorio tako, mi ta prica i smrdi. Niko nema problem sa prve tri godine, jer znas da ces imati delove, ako si sa Apple. A nakon toga… Niko, a posebno Apple ti ne garantuje sta ce se dogadjati. Potrebna je neverovatna samouverenost da bi obecao 5 godina garancije u ovakvim okolnostima.
Ja iznosim svoje direktno misljenje kao musterije.
Ocigledno je zabranjeno reci da sam jako zabrinut kao musterija time kako ce da se pronalaze flat i inverteri posle dve tri godine i ko ce biti spreman da placa tu kolicinu delova po tim cenama, posebno kada apple prestane da dobavlja te delove.
Takodje, informacije o tome sta su godisnji pregledi me teraju da sumnjam u strucnost servisa koji radi, koji god to servis bio.
I mislim da sam u pravu kako god to zvucalo nekome sa strane, posebno ako uzmemo u obzir moja i tudja iskustva sa ComTrade, i sa drugim firmama koje su nudile nerealne garancije poput ove. Nista se ne dobija za dzabe, ni kod babe, cak ni ako volis svoje musterije neizmerno. 😛
Kao sto sam vec napisao, sto si propustio da procitas, ja se iskreno nadam da ce oni uspeti u tome, to bi bio veliki napredak za srpsku Mac zajednicu.
Ne vidim na koji je nacin bitno gde sam radnik, i iz kojeg tacno komentara izvlacis da ne znam o cemu pricam.
Ne kazem nista lose ni o kome, uzmi pa procitaj ponovo moje poruke u ovoj temi jer si nesto pogresno razumeo, ili napamet izneo. Samo izrazavam veliku zabrinutost jer znam koji je problem sa ovime i na zapadu, a kamo li kod nas.
Da sam agresivan, jesam kada god ima razloga za to - kada god namirisem potencijalan bullshit. Ja jako lako priznajem svoje greske kada ih uocim odnosno kada dobijem ispravku od nekoga, ali evo jos uvek ne vidim da se ispostavilo da sam u ovakvoj situaciji pogresio u skorije vreme.
Obrati paznju da nigde nisam spomenuo macolu ili sta se u macoli desava ili kako se u macoli radi.
Evo do sada.
Mi kao firma i comtrade koji se ovde reklamira nemam zajednickih preseka. Jednostavno nismo konkurencija jedni drugima, ni u pogledu servisa (mi radimo drugi tip servisa); ni u pogledu prodaje, ciljnih grupa, obucenosti radnika, ni u pogledu supporta. Stavise ne mogu da smislim ni jednu stvar, cak i na internom nivou gde se nase dve price preklapaju.
Kada se ovo uzme u obzir, vrlo lako shvatis da ja ovu temu ne shvatam kao konkurentsku, vec kao nekoga ko na prvi pogled nesto dobro pokusava. To mi i dozvoljava da iznosim svoje misljenje kao musterije, a ne firmino misljenje. Ali dok mi se ne razjasni svaki detalj koji smrdi - cela prica smrdi.
EDIT: Ne radim u Macola servisu - pokazuje koliko paznje poklanjas stvarima koje citas.
Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/04/06 10:09
Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/04/06 11:11
Sad sam malo prelistavao svoja ucestvovanja u ovim temama od ranije, i evo poslednja stvar gde sam ispao budala je tema o dve godine garancije.
Tema u kojoj sam neiskusno i naivno citirao Apple i APCOM, o tome sta tacno znaci taj zakon za njih itd (sto sada dokazuju i apple promene); da bi APCOM uradio potpuno suprotno od toga sta Apple propisuje svojim zaposlenima i reselerima, i sta su i oni sami govorili. Tada smo dobili poskupljenja i 2 godine garancije.
Nakon toga sam odlucio da se ne zamajavam vise komentarima i odgovorima na komentare koji vode u demagosku raspravu ‘cija baba je peder’, a za cilj imaju samo da na nekom iskrivljenom nivou obezvrede ove druge.
Ja sam veoma jasno postavio pitanja i razloge zasto sumnjam u te delove price. Na neke sam dobio odgovor (npr da je servis stvarno u iStyle); i ta pitanja vise nisam osporavao.
Cim naidje neki komentar koji racionalno i objektivno posmatra stvar, kaze da li nesto smrdi, i meni odgovori ‘klinac, pojma nemas oko toga, toga i toga’, ja cu da pozdravim punim srcem ovu veliku garanciju i njihovu brigu o musterijama.
Ni jedan jedini takav odgovor ne postoji na ovoj temi, sem par DuleNS odgovora, koji selektivno i delimicno odgovaraju na postavljena pitanja.
Ja nigde nisam omalovazio Duletova misljenja ili znanje, zato sto radi u CT, vec sam omalovazio CT o kome je i rec, na osnovu iskustava koja sam ja imao sa njima, a vidim i drugi. Dule je na to odgovorio jako smireno objasnivsi sta je CTretail a sta CT shop.
////////////////
Cudno mi je da odavno nije bilo neke normalne rasprave, vec se samo gadjamo govnima vec mesecima i guramo argumente nevezane za temu, vec ko je bolji od koga.
Ovo je korisnicka grupa, i ako sam ja to shvatio kasno, tek posle teme o garanciji, pa prestao da guram takve argumente, mozda je vreme da vi koji ste tolko ozbiljni i veliki poznavaoci svega, krenete isto u racionalnu raspravu.
Hajde da se bavimo pitanjima da li ce CT realno uspeti po vasem misljenju da izvede ovo, i zasto da ili ne.
Ili pitanjem koje je daleko vece na onoj drugoj temi, sta se desava sa bezbednoscu i zasto je Appleu ovog puta trebalo toliko da zapusi bezbednosne rupe?
Nadam se da posle ovih par poruka koje vode nazad u te besmislene rasprave, ide nova tura zdravih komentara.
Pedja je mislio na to, da kad neko dodje dedicated Apple radnju, on ostane koliko god zeli, dobije savet, pomoc, obuku od strane coveka sa minimum ASTO sertifikatom APP ili ASP nivoom, i zna TACNO sta kupuje, sta sve moze da kupi i koji ce program moci da radi koji ne. Kada iz prodavnice izadje, on zna kako se koristi trackpad, zna u kojim slucajevima vazi garancija, ima napravljen apple ID, i objasnjeno mu je kako se koristi app store.
...
Ukoliko imate zaj*bano pitanje koje obican prodavac ne moze da resi, uvek u Macoli imate Geniuse (da, cak i u srbiji) koji mogu da vam pojasne sta je potrebno
...
ono sto mene zanima, posto poznajem jako ‘dubinski’ celu pricu je, zasto bi apcom dozvolio comtrade ovo.
Ja iznosim svoje direktno misljenje kao musterije. Obrati paznju da nigde nisam spomenuo macolu ili sta se u macoli desava ili kako se u macoli radi.
Evo do sada.
Jašta. Niti se igde pominje macola niti bilo šta što si rekao ima bilo kakve veze sa macolom.
Ne vidim na koji je nacin bitno gde sam radnik,
Bitno je zato što nastupaš kao radnik macole (ili se bar sve vreme pozivaš na nju u bilo kom postu); napadaš svu konkurenciju, deliš (pogrešne) savete na sve strane, a ako preteraš onda to uvek ‘postane’ tvoje privatno mišljenje. Ne ulazim u to kakva je konkurencija ili kakva je macola, prosto tvrdim da ovakav nastup sa puno agresije i nestručnosti šteti macoli.
i iz kojeg tacno komentara izvlacis da ne znam o cemu pricam.
Na ovo je prosto odgovoriti, pogledaj skoro svaku temu unazad na kojoj si diskutovao o nečemu ili savetovao nekoga.
EDIT: Ne radim u Macola servisu - pokazuje koliko paznje poklanjas stvarima koje citas.
Da se vratimo na temu, imali smo slican slucaj iPada koji to radi u Macoli juce. Nismo ga jos uvek otvarali, jer ne smemo jos uvek da ga otvaramo dok vlasnik ne odluci sta ce, ali zakljucili smo da je najverovatnije u pitanju flet kabl na dock connectoru. Ili se iskljucio napola, ili delom ne radi.
...
Ako ga budes otvarao, savet ti je da proveris dock kablove. Ako nisi vican otvaranju, navrati do macole, ja bih pogledao vrlo rado, mozda mi pomogne oko popravke ipada.
...
Ja sutra radim tek od 16 do 20. Ako ces da dodjes da se zajedno time bavimo, onda od 16 do 20.
...
Nista nisam uradio,sem sto sam ga rastavio i isprobavao deo po deo.
Sam dock connector ne radi. svi ostali delovi rade sasvim pristojno.
...
Telefon je u Macoli, kada god zelis mozes da ga pokupis.
Zapravo čtam vrlo pa?ljivo. Ako pozivaš ljude u macolu da im uradiš servis onda ili radiš u servisu ili radiš na crno, van servisa. Ako radiš van servisa zasto su rečenice takve da ljudi zaključe da ih zoveš u macola servis?
Citajuci razne teme do sada, nisam ni malo impresioniran tvojim znanjem.
Upravo o ovome pricam. Reci mi tacno gde sam pogresio, zasto i kada, pa mozemo da pricamo. Tako cemo svi nauciti nesto novo. Ovakve hipoteticke argumente nece niko uzeti za ozbiljno.
Pominju se u kontekstu odricanja od konkurencije, kao sto sam kasnije i pojasnio. Mi nemamo presecnih tacki sa CT, jednostavno okrenuti smo drugoj publici, i drugacijem nacinu prodaje.
Takodje obrati paznju na to kako taj pasus pocinje, mozda ti pojasni razlog zasto se macola spominje tu. Kada bi morao da svedes taj pasus na par reci, to bi bilo: ‘Pedja hoce da kaze da je apple store sa razlogom apple store, a ne bestbuy ili comtrade’
Sve je uvek moje privatno misljenje. Kada macola bude nesto rekla, to ocekuj kao obavestenje na sajtu, na mailing lsiti ili na macserbia. A pozivam se na Macolu isto koliko bi bilo dozvoljeno bilo kome drugom, cika kosti, mikiju, peconiju ili meni.
Ne razumem tvoj odgovor linkom. Na temi se nalazi moja poruka, u kojoj prenosim coveku ono sto je bez dalje dijagnostike uradjeno u servisu na nekom primeru.
Nigde se i ne pominje macola u raspravi. kada god se pominje, ima cisto funkciju koja nema veze sa opovrgavanjem necijeg stava ili sa pricom bolji smo od ovih. NE KORISTIM macolu kao argument, sem kada je u neopisivo OBJEKTIVNOM kontekstu.
Poslednji citat: no comment, ako pazljivo citas, onda obracas paznju i na kontekst. Macola servis je imao jedan problem koji je slican ovome. Ja pozivam coveka da se on i ja time zabavljamo kada zavrsim sa radom, dajem svoje radno vreme kako bi znao kada moze da dodje do macole da sednemo i isprobamo ono o cemu smo pricali. U celoj prici se provlaci taj odnos ‘jaoj druze sjeban si, ajd dodji da ti pomognem, imam par delova gajbi, mogu mozda da ti zamenim nesto.’ Primetices da coveku nista nije naplaceno niti trazeno, i da je jedini razlog zasto je telefon ostao kod mene preko nocu, to sto zavrsavam sa poslom u 20h, pa je bilo besmisleno da sedimo do 12 menjajuci maticne ploce sa mojih starih telefona.
Kao sto rekoh, ja uvek dajem svoje privatno misljenje.
P.S. Ako te zanima, vezano za iphone i ipad koji se spominju, ispostavilo se da su oboma spaljeni dock connectori od koriscenja kineskih punjaca.
Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/04/06 11:45
Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/04/06 11:47
Da, i cisto da dodam, ovo si zaboravio da citiras:
Ako bi ti samo da ga dobacis ovamo, usput, slobodno ga ostavi kolegi Pedji, reci cu mu ja da sam se dogovorio sa tobom ovo, da zna da nije u pitanju servis
Slažem se sa Markom, i moja iskustva iz Com Trade Shopa me teraju da dooobro proučm situaciju pre donošenja odluke.
Takođe se i slažem da u odnosu na Markove koje tako očgleno pokušavaš da ocrnis, dusanx tvoje poruke mi deluju jako zlonamerno, pristrasno i generalno pretenciozno.
Ajde da se vratimo na temu pls, ako je ovo sve istina, ja ću vam biti prva sledeća mušterija! :laugh:
Posto volim agresivnu polemiku, da se prikljucim i da i sam primetim da si agresivan u odbrani musterija od CT-a.
Jedini objektivni argument koji sam do sada video da si izneo je onaj gde se pitas da li je moguce nakon pet godina zaista garantovati popravku i to posebno u kontekstu vremena nakon kojeg pojedine komponente vise nece biti dostupne. Mislim da je ovo argument na mestu i svako ko bi izabrao zli CT umesto Apple Geniusa koji ljudima titraju jajca prosto jer im je to zivotni positive mental attitude, svakako treba da obrati paznju i na takve stvari.
Ali ako neko to uzima u obzir, onda je valjda logicno da ce da uzme i tih pet godina garancije u obzir, sta god da je tih pet godina. Pa neka odvaga. Moj dobro poznati primer: iMac usisivac prasine star tri godine. Dakle, da sam imao ovu garanciju na raspolaganju pre tri godine, to znaci da bih jos uvek bio pokriven njom i imao bih jos cak dve godine do isteka. Ako sam dobro razumeo, ovaj nesretni panel je jos uvek itekako dostupan za zamenu, a i da nije dobio bih barem besplatno ciscenje. Ovako, kupivsi iMac ne kod zlog CT-a vec kod plemenitih zvanicnih autorizovanih originalnih zastupnika mogu samo da sisam veslo i da gledam prasinu svaki dan, izuzev ako ne zelim da prsnem jos sto-sto pedeset evra za ciscenje. E pa nabijem ja kompaniju i zvanicni garantni rok na to isto veslo, sa sve Apple Geniusima. A od ostalih originalnih autorizovanih zvanicnih mehanizama zastite tu jos samo Apple Care, kao posebni vid istresanja naivcina iz gaca.
Licno gajim animozitet prema CT-u jer sam nekoliko puta imao iskljucivo konfliktnog posla sa CT zaposlenima (nezavisno od same firme) ali ako bih danas ponovo bacao pare na Apple racunar, imajuci prethodno iskustvo u vidu, vrlo rado bih probao ovu varijantu sa pet godina garancije bas u tom istom CT-u. Da, cisto zato sto su rekli da nude 5 godina garancije, cisto da probam, jer mi najiskrenije nije jasno kakva je to prakticna, realna prednost originalne alternative??? To sto ne lazu o pet godina garancije nego ti iskreno kazu da imas—godina garancije (gde je—period za tacno jedan dan kraci od vremena nakon kojeg ce ti se nesto pokvariti).
Ako zbog Apple-a nesto ne moze da se nabavi posle npr. 3 godine onda to ne moze da nabavi niko, zar ne? Ali ako kod CT-a posle 4,5 godina moze u garantnom roku da se popravi neki kvar tipa ovog prokletog ekrana ili raspuklog palmresta na plastcnom MacBooku, a kod zvanicnog prodavca si u istom trenutku vec dve ili tri i po godine u autu onda stvarno ne vidim u cemu je problem s ovakvom garancijom?
Slazem se, i to i jeste moj glavni argument i pitanje.
Ako ja mogu da budem siguran da cu dobiti servisera koji zna sta radi, siguran servis i OM delove… Ja sam prvi koji ce se odreci nabavnih cena ovde gde sam, i kupiti racunar u CT.
Upravo to me i zanima, vecina delova ce ostati dostupna, kao sto je bilo i do sada, ali se desavalo u par navrata da apple na neko vreme ili trajno prestane da dostavlja delove. To nikada nisu bili ekrani ili nesto od tih stvari na akciji, ali videli smo da su npr sa akcije ispale 8600 ploce (sada su ponovo na akciji, ali sa izmenjenim uslovima).
Znaci hipoteticka situacija je da sam kupio racunar sa 8600, dobio 5 godina garancije, on je ispao sa akcije, a meni ne radi racunar… Ko ce da plati novu maticnu plocu i odakle ce je nabaviti? Kako da budem siguran da je nece samo zagrevati fenom dok ne proradi (opet na kratko vreme)? OM deo? I mogu li biti siguran da cu je dobiti u doglednom roku.
To su stvari koje mene zanimaju, sve ostalo oko cega ‘agresivno polemisemo’
( xD ) je offtopic.
Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/04/06 13:59
Slazem se, i to i jeste moj glavni argument i pitanje.
Ako ja mogu da budem siguran da cu dobiti servisera koji zna sta radi, siguran servis i OM delove… Ja sam prvi koji ce se odreci nabavnih cena ovde gde sam, i kupiti racunar u CT.
Upravo to me i zanima, vecina delova ce ostati dostupna, kao sto je bilo i do sada, ali se desavalo u par navrata da apple na neko vreme ili trajno prestane da dostavlja delove. To nikada nisu bili ekrani ili nesto od tih stvari na akciji, ali videli smo da su npr sa akcije ispale 8600 ploce (sada su ponovo na akciji, ali sa izmenjenim uslovima).
Znaci hipoteticka situacija je da sam kupio racunar sa 8600, dobio 5 godina garancije, on je ispao sa akcije, a meni ne radi racunar… Ko ce da plati novu maticnu plocu i odakle ce je nabaviti? Kako da budem siguran da je nece samo zagrevati fenom dok ne proradi (opet na kratko vreme)? OM deo? I mogu li biti siguran da cu je dobiti u doglednom roku.
To su stvari koje mene zanimaju, sve ostalo oko cega ‘agresivno polemisemo’
( xD ) je offtopic.<br><br>Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/04/06 13:59
Ponoviću opet: Apcom je servis. U garantnom roku rešava sve o svom trošku. Posle isteka regularne garancije bilo kakav kvar popravlja Apcom, a plaća CT.
Da li će se ova zajebancija sa 5 godina isplatiti i da li će biti ogroman glupavi trošak za CT, mene apsolutno ne zanima kao potencijalnog kupca.
Ako Apcom servis i Apcom serviseri nisu dovoljno stručni onda zaista ne znam ko jeste…
ja nisam ovde video nikoga ko ce zapravo iskoristi pogodnost (nazovimo je tako) zbog koje je pokrenut post citam samo ili izdrkavanja ili vecitu reklamu za macolu (super je macola volimo je svi al ono svakog gosta 3 dana dosta); pa zasto for fuck’s sake, napisao covek o cemu se radi nebitno koji su mu motivi, kome se svidja nek uzme u obzir pricu ako mu odgovaraju uslovi, a ostali pa jel potrebno ovoliko tupljenja jbteeeee
svako koga je mogla zinteresovati ova informacija, a pod uslovom da nije lignja iz tegle mogao je da se informise oko svega sto ga interesuje, suvisno je da dusebriznici prosipaju muda i mere virslice u nedogled, smorice se ljudi nece niko imati motiv da bilo sta postavi van oglasa na forumu ako se redovno docekuju na zahrdjalo koplje :S