Od prekjuče mi se učestalo blokira MacBook (pet-šest puta za par dana). Uglavnom blokiraju pojedini programi, najčešće Finder i Activity Monitor. Samo se pojavi ‘šareni točkić’ i . Command+Option+Escape otvori prozor ali Force Quit ne reaguje tako da na kraju moram da ugasim računar. Miš je aktivan, i najčešće, pre nego što pukne Finder, mogu se zatvoriti ostale aktivne aplikacije ili npr čekirati mejl.
Jednom mi se računar potpuno ‘smrzao’, a problematičan je i System Preferences, tj par puta je njegovo pokretanje izazvalo blokiranje. Primetio sam i da se u zadnje vreme ‘šareni točkić’ povremeno pojavljivao i prilikom otvaranja stranica u Safariju.
U teškoj sam panici jer mi je Mac svakodnevno potreban za posao.
Računar je star 8 meseci, još je u garanciji, redovno je apdejtovan i do sada je sve radilo perfektno.
Sve podseća na probleme koji su se javljali na Leopardu pre prvog update-a.
Originalno su bila dva modula po 512k koja sam odmah zamenio sa dva modula od po 1GB kupljena u Aple centru. Posle nekog vremena sam zbog VMWare Fusion-a zamenio jedan modul od 1GB drugim od 2 GB od istog proizvođača, takođe u Apple centru. Dakle, ova memorija je nekoliko meseci u računaru.
Ne znam šta radiš i kako sa računarom, ali je isti zreo za reinstalaciju. Prethodno se butuj sa instalacionog DVD-a i pusti Disk Utiity da proveri disk da li je sve u redu.
Od softvera imam Tiger 10.4.10 i Leopard 10.5 upgrade DVD. Da li mogu sa tim da reinstaliram sistem?
10.4.10 je, pretpostavljam, stigao uz mašinu, a upgrade DVD na 10.5 je ono što se plaćalo $10 ili 1000 dinara kod nas?
U tom slučaju valjda mora prvo Tiger pa onda upgrejd na Leoparda? Ako ikako može, probaj odmah na Leoparda, i to erase&install sa prethodnim bekapom podataka.
Da li je izvodljivo da sutra tokom dana ili eventualno u subotu ti dođeš kod mene u firmu i da središ problem, naravno uz novčanu nadoknadu. Alternativa je da odnesem računar u servis a ne verujem da oni mogu da mi to srede u toku dana a i voleo bih da nešto novo naučm. Ako ti nije kasno, možemo i sada da se čujemo, ja imam tvoj broj mobilnog (čuli smo se pre par dana dok si išao negde na intervenciju)
Probaj ovo:
Pusti neku muziku i onda u one priključke za mikrofon i slušalice sa strane uključ mikrofon i slušalice na jedno desetak sekundi, onda ih polako izvuci iz tih priključaka, restartuj MacBook i vidi da li će i posle toga da te zeza.
Verovatno ti ovo što sam sad napisao ne zvuč kao neko rešenje za tvoj problem, al’ probaj.
Pored toga što me je tad zvuk zezao, dešavalo mi se tad (dok me je zezao zvuk) i da mi se neke aplikacije i Finder ruše i po nekoliko puta na dan uz onu šarenu loptu, ali kad sam probao da uključm slušalice i mikrofon u ove priključke sa strane, sve je proradilo, Finder mi se od tad ni jedan jedini put nije srušio i do dan danas mi sve radi perfektno
Možda i tebe zezaju ti senzori za optiku, pa probaj to sa slušalicama i mikrofonom 😊
Verovatno ti ovo što sam sad napisao ne zvuč kao neko rešenje za tvoj problem, al’ probaj.
Hvala na savetu, probao sam ali bez rezultata. U međuvremenu, situacija se dramatično pogoršala pa sam u zadnja tri sata restartovao računar 5-6 puta. Bojim se da je ipak posredi ozbiljniji (hardverski?) problem tako da sutra idem do Apple centra da vidim šta će oni da kažu.
Otvoriš /Applications/Utilities/Disk Utility.app pa na prvom tabu ‘First Aid’ klikneš na Verify Disk Permissions (pošto si prethodno odabrao svoj disk sa leve strane).
Ako bude bilo nešto za popravku, javi se ovde, pa da završimo to 😊
Uradio sam Verify disk i sve je u redu, Verify disk permissions mi je izbacio tridesetak primedbi i posle Repair disk permissions kaže da je sve u redu.
Što se reinstalacije tiče, budući da nemam Leopard instalacioni dsk ne bih se zezao sa Tigrom pa upgrade na Leoparda a i malo sam nesiguran jer sam nov Mac user tj nisam to dosada radio pa brinem da li ću umeti sve da uradim kako treba.
Upravo radim ponovljeni backup svih podataka, zlu ne trebalo. Prvo sam napravio ‘ručni’ backup kopiranjem podataka na mrežni disk a sada kreiram disk image home foldera na FW disk.
Sledeće što treba da uradiš je da od tog Upgrade diska napraviš tzv. Retail disk, kako bi ubuduće izbegao smaranje sa instalacijom Tigra, pa Leoparda, kad već imaš licencu za Leoparda.
Uputstvo se nalazi ovde, a ako ne možeš da otvoriš tu stranu, kao ja sada, probaj ovu Google-keširanu stranu.
Nemaš od čega da strepiš, instalacija novog sistema je prilično jednostavna i logična 😊 Samo, kad je budeš radio, obrati pažnju na Customize dugme u dnu instalacionog prozora, gde ćeš moći poisključvati sve strane jezike i nepotrebne drajvere za štampač 😊
Nije zgoreg, jer ništa neće ni uraditi, to sa repair disk permissions je jedan veliki mit kao i ono na Classicu da resetovanje PRAM-a rešava sve. Već smo pričali o tome ovde, pa da ne ponavljamo.
Uroš me zvao telefonom pa sam mu rekao šta da uradi. Za početak, mora da se podigne sa bilo kog instalacionog DVD-a ili CD-a i proveri disk iz Disk Utility-a. U najboljem slučaju će biti da je pokvaren directory pa će ga Disk Utility popraviti. Ako je nešto što on ne može da popravi, najbolje je bekap, reformatiranje i reinstalacija.
Evo, iskopao sam jedan citat što se tiče repair permissiona:
Myth #1: ‘You should repair permissions regularly.’
OS X’s permissions determine the access each user has to each item on
a hard drive. If certain files have the wrong permissions, you can experience
problems. So you’ll commonly hear that you need to use Disk Utility’s Repair
Disk Permissions feature on your startup drive as a routine maintenance procedure.
But contrary to popular belief, repairing permissions—a procedure which simply
resets permissions to a known state—works only on a particular subset of OS
X system files. It doesn’t affect user files, nor does it affect third-party
files or programs. In other words, it’s unlikely that regularly repairing permissions
will prevent problems.
If you ever do have a problem with system-level permissions, your Mac
will likely behave oddly, and you’ll usually be able to use the Repair Disk
Permissions function then to fix the problem without any data loss or
long-term effects. So I recommend repairing permissions as a troubleshooting
tool rather than a maintenance task. For a comprehensive look at this topic,
see Repairing Permissions, ehat you need to know