Prica o minimalnom iznosu do kog niste obavezni da prijavite prihod iz inostranstva mi bas ne pije vodu.
Koliko mi je poznato zakon ne definise minimali iznos prihoda do koga niste obavezni da isti prijavite.
Kako mi se cini ovde neko mesa granicu preko koje se postaje obveznik godisnjeg dodatnog poreza na dohodak gradjana sa redovnim porezom i doprinosima na dohodak gradjana.
Mozda drzavni organi nece preduzimati nista u pitanju manje sume, posto im to pravi vise posla, u ljudskom i materijalnom smislu, nego sto bi drzava imala koristi od naplate pripadajucih prihoda.
Ako ti prihodi postanu redovni i u godisnjem zbiru materijalno znacajni, ne bi me iznenadilo da se drzavni organi odjednom zainteresuju o cemu se radi i dali su drzavi obracunati i placeni njeni prihodi od istih.
Po zakonu se nema obaveza obracuna i placanja poreza i doprinosa na prihode iz inostranstva, ako je primalac fizicko lice i radi se o sredstvima od clanova porodice, i prihoda namenjenih za zdravstvene i obrazovne svrhe.
Logicno i u tim slucajevima trebali biste drzavi dokazati srodstvo sa posiljaocem ili namenu sredstava.
Kao sto vidite uplatu od firme iz inostranstva, po poslovnom odnosu, bi bilo jako tesko podvesti pod nesto od ovoga, jedio ako nemate nekog od rodbine ko Vam radi u istoj pa Vam on izvrsi uplatu sa svog privatnog racuna u ime svoje firme.
Ako ti prihodi postanu redovni i u godisnjem zbiru materijalno znacajni, ne bi me iznenadilo da se drzavni organi odjednom zainteresuju o cemu se radi i dali su drzavi obracunati i placeni njeni prihodi od istih.
Da, ovo je svakako situacija i bilo je po novinama takvih slučajeva. Kojom prilikom onda budeš optužen i za ne prijavljivanje prihoda te time smanjivanje ukupne oporezive sume na kraju godine.
- u roku od 8 radnih dana ispostavi Poreske uprave na opstini na kojoj ima prijavljeno prebivaliste u Republici Srbiji je duzan da podnese popunjen PP OPO obrazac u dva primerka za pristiglu deviznu uplatu iz poslovne delatnosti (PDF navedenog obrasca se nalazi u prilogu)
Uz navedeni obrazac treba da prilozi i izvod iz banke iz koga se vidi o koliko se uplacenoj sumi radi, kao i datum kada su navedena sredstva proknjizena na njegov devizni racun.
Poreska uprava ce overiti obrazac (pecatom i bar kodom) jedan primerak zadrzati za sebe, a drugi vratiti podnosiocu koji treba da ga cuva u svojoj dokumentaciji sledecih deset fiskalnih godina kako je propisano zakonskim propisima o cuvanju finansijske dokumentacije.
Puno hvala Borise na detaljnim informacijama.
Ja konkretno primam novac putem cekova za posao affiliate marketinga kao fizičko lice. Cekove polazem u banci na moj devizni racun u dolarima. Svrha prijema novca je ‘honorar’. Cekove dobijam od strane inostranih firmi (uglavnom SAD i CA). Iznosi mi ne prelaze te kvote za extra porez, ili kako se već zove.
Konkretno me interesuje za prijem $100 na devizni racun, koliko procenata sam duzan da uplatim na ime poreza? Da li se racunaju neki normirani troskovi (koje imam: placanje domena, hostinga, placam ljude…) i koliko?
Ako bi mogao na primeru primljenih $100 da napravis kalkulaciju šta sam dužan državi, bio bih ti zahvalan.
Skinuo sam obrazac PP OPO, ali ne znam ništa o procentima.
Napisacu i obracun za priliv iz Kanade, kad budem uhvatio vremena, posto se on razlikuje od navedenog opsteg slucaja usled vazecih sporazuma, ovih dana kada nadjem vremena.
@acme
Kod nezaposlenih je prica generalno ista, ali oni placaju pored poreza i PIO doprinosa jos i doprinos za zdravstevno osiguranje od 12,3% na osnovicu za obavezno socijalno osiguranje.
Logicno time sticu pravo na zdravstveno knjizicu to jest lecenje u sistemu zdravstenih ustanova koje se finansiraju iz fonda RZZO-a (Republickog zavoda za zdravstveno osiguranje)
U prevodu na obican jezik drzava im trazi da plate i zdravstveno, kako to ona nebi radila iz budzeta za njih, sto radi za nezaposlene, formalno pravno zakonski, za hitne slucajeve.
@bikini
Ne znam da Vam kazem zasto to ponovo placate, posto neko drugi bi mogao da bude na stajalistu, da Vi posto ostvarujete prihod (zaradjujete) iz dva izvora, radnog odnosa i honorarnog/autroskog posla, red je da platite i vece osiguranje, to jest da ga platite na oba prihoda.
Kada je 2001 godine promenjen zadnji put znacajnije Zakon o porezu na dohodak gradjana i Zakon o obaveznom penzijsko-invalidskom osiguranju, redovno se inace isti menjaju svake godine najmanje jedamput uz usvajanje budzeta za po neki detalj, zakonodavac je predvideo sledece sto proizvodi to placanje PIO doprinosa koje Vas zbunjuje.
Glavna izmena tada je bila da svi prihodi koji se ostvare bilo u radnom odnosi, bilo van radnog odnosa ulaze u osnovicu za obracun penzije kada je jednog dana budete trazili, pa shodno tome to prouzrokuje da se i na prihode van radnog odnosa obracunava PIO doprinos.
Nadam se da sam Vam barem delimicno razjasnio, citavu pricu.
Naterah se da se registrujem za Mac OS X development, tako da ću ovo zvati ‘my 99$ a year hobby’ B)
Nije bilo nešto naročto bolno. Narudžbinu sam morao da šaljem faxom, naravno. Srećom postoji eFax koji nudi on-line uslugu slanja faxa i 30 dana trial period. A i zgodna funkcija u Preview za snimanje potpisa (onog svojeručnog) mi je omogućila da se ceo proces obavi bez hartije i bez pravog faksa.
Koristio sam Visa Virtuon koju inače koristim za on-line plaćanje (uključujući i App Store). Naplata nije prošla iz prve (ne znam zašto); ali je danas popodne stiglo par mailova koji potvrđuju uspešnu naplatu.
Sad još samo da nešto isprogramiram (do kraja, a i da radi ) :laugh:
Treba da obnovim Mac developer program pa moram da saljem onu formu faxom. U formi treba da se popuni Enrollment ID pa nisam siguran sta treba da se ovde upise. Jel tu upisujem Enrollment ID od prosle godine ili tu sada upisujem Company ID (Individual ID)?
Evo i ja sam odlučo da se registrujem iOS development, ali još nisam prošao ceo proces registracije…
Mislio sam da će sve proći glatko pošto sam po slanju faksa istog dana dobio mejl sa aktivacionim kodom, međutim prevario sam se. Nakon bezuspešnog pokušaja da se ulogujem na svoj nalog morao sam da ih kontaktiram. Sada mi je stigao odgovor da mi se informacije unete prilikom registracije i informacije sa platne kartice ne slažu (to mi nije jasno zbog čega) i traže da im pošaljem potvrdu identiteta i overenu kopiju identifikacionog dokumeta izdatog od strane vlade.
Da li je neko već prošao ovu proceduru? Šta im je bolje poslati, kopiju lične karte ili kopiju pasoša?
Verovatno adresa koja ti je u banci i na koju je vezana kartica i adresa koju si uneo prilikom registracije se ne slazu pa je to problem. Moj ti je savet da taj dokument u kom je adresa koji se poklapa sa adresom u banci posaljes i obavezno zovi preko skype-a onaj toll-free broj za cs, jer ako se budes prepisivao sa njima mailovima to moze da traje nedeljama. Odmah sutradan, trazi da ti potvrde da su dobili fax… meni se desilo da mi devojka iz apple kaze da nisu dobili moj fax, a fax kaze da je stigao i sl 😊