Ne nužno Jobs, ali je neko sa viših pozicija sigurno dosta toga isplanirao.
Meni je malo ‘čudno’ što se svi iPhone feature-i pojavljuju u osnovnom paketu neposredno nakon što ih neko ishakeriše - počev od SDK-a, pa do copy-paste-a.
Da ne bude zabune, ne kažem da Apple preuzima kod od hakera, već mi sve to deluje k’o igranje s njima, a i sa korisnicima.
No, da se vratim na glupe i prezauzete inženjere iz Apple-a - c&p je toliko smešno jednostavan feature u poređenju sa bezbroj drugih stvari koje su u iPhone-u, počev od samog operativnog sistema, pa na dalje. Problematično je bilo napraviti jailbreak c&p jer se on ‘gura gde mu nije mesto’ pa su zato aplikacije bivale nestabilne; dodavanje istog kao dela grafičkog okruženja je bilo znatno lakše nego napraviti jb varijantu.
Scenario koji meni malo više pije vodu za razvlačenje sa c&p-om je da je neko sa malo udobnijom foteljom od ljudi koji razvijaju softver rekao ‘e, ovaj copy-paste što ste napravili ništa ne valja, za sad ga skloni, pa ćemo da ga sredimo kad xyz’, c&p-u se neprestano spušta prioritet prepravljanja jer je nekome bitnije da protraći mesec dana na dodavanje novog šarenog ovde i onde, koje će se posle skloniti jer to ipak ne odgovara viziji; a posle protraćenog vremena krene beta koja počne da pokazuje bagove i veselju nikad kraja.
Ovo sve pričam iz radnog iskustva u razvijanju softvera, gde se pokazalo da što je veća firma, to te manje slušaju kad im daješ predloge. Konkretno, u kamernoj firmici sam mogao direktno da se ‘svađam’ sa šefom i da mu objasnim da neke stvari nemaju smisla i da bi neke stvari trebalo odraditi pre nekih drugih, ali je jednako tako on imao završnu reč pa smo zabatalili moderan i zanimljiv projekat nakon 99.999% izrade jer je delovao neisplativ u poređenju s nekim drugim i onda džaba sve. Za razliku od tog momenta gde je neke stvari bilo moguće utuviti je bio momenat u naizgled neznatno većoj firmi (20-30 ljudi) gde je iz očglednih razloga pičo Trac i gde je bilo ‘radi sve sa visokim prioritetom’ a prioritet je određivao neko ko baš i ne poznaje sistem (a pritom slabo čta komentare za svaki ticket).
Tako da nije baš u korporativnom okruženju razvoj softvera k’o za sopstvene potrebe ili kao što je slučaj sa indie developerima gde 1 do 2 čoveka razvijaju sve…