dusanx wrote:
madamov wrote:
Dorade čega: filmova već emitovanih, epizode neke serije, dokumentarnog filma, sopstvene svadbe? Ja ne vidim nijedan projekat u video produkciji kod koga možeš nešto da ‘doradiš’.
Neki nazovi profesionalci koji nazovi zive od ovoga i nazovi desetak godina rade u FCP tvrde na im treba stalno. Listajuci forume i blogove nasao na 5-6 mesta. E sad verovatno ne znaju da treba da rade samo novo i da ne diraju staro. Cak iako (kako navodno tvrde) klijent oce da plati za tako nesto.
Jesu li naveli konkretan primer, baš me interesuje? Hajde isključ se iz ‘hate’ moda samo na trenutak i razmisli par minuta, nemoj samo da veruješ tim komentarima. Evo recimo, ja ti kažem da imam moj stari već izmontiran spot, originalne medija fajlove sam nekim čudom sačuvao deset godina, kao i FCP projekta, šta bi ti ‘doradio’ na tom spotu ili želeo da doradiš na istom spotu da bi morao da otvaraš stari projekat u novom Final Cut-u, a da se to ne zove pravljenje novog spota?
U čemu je problem sa lokacijom render fajlova? koliko sam shvatio, ssimaju se u isti folder gde i projekat. U čemu je tu tačno problem?
Gledao sam pre par meseci amazing video jedne od pro agencija. Ne secam se gde bese, ako je jos neko gledao znace o cemu pricam. I sad oni snime raw materijal na terenu, dodju u firmu, naprave dva backupa i jedan scratch pa rade sa njega. Sve pod konac organizovano, ovde originali, tamo radne verzije, ovamo proizvodi. Sve na razlicitim mestima. Postoji opravdana sumnja da ipak znaju sta rade i da njima treba odvojeno sve kako su organizovali.
Ne znam šta si gledao,niti mi je jasno šta su ‘dva bekapa i jedan scratch’ od raw materijala, ali ni ti ni Miloš ne možete da shvatite da je ovo sa lokacijama za render i scratch fajlove napredak, a ja ću ipak morati ponovo da crtam stvari od početka, jer mi se čni da mnogo toga ne razumete:
- FCS 7 ima jednu globalnu lokaciju za render fajlove i scratch fajlove za sve projekte, sada u FCP X-u svaki projekat ima svoju lokaciju u koj se mogu smeštati render i scratch fajlovi (ako sam dobro shvatio, smeštaju se uz project file);
- šta je FCP project file? Ukratko, to je bio jedan XML fajl sa referencama na originalne medija fajlove, tipa u traci 5 mi ide zvuk, u traci 6 titl, traka 1 je video, a na time lineu je pisalo: od 00:00:00.000 do 00:01:00.000 ‘puštaj’ video iz file1.dv, audio iz file1.aac, onda od 20 minuta iz fajlova file2.dv i file2.aac i tako dalje. Prject fajl i najvećeg projekta (čtaj par sati materijala na timelineu) su reda velične par megabajta (osim ako nemtate ‘profesionalca’ koji sa Xsan volumea povuče 8 tera na timeline pa dobije project fajl od 800 MB). U FCP X-u to nije XML fajl, koristii se Core data, media fajlovi se po defaultu smeštaju uz projekat (pa su se ‘profesionalci’ bunili da ne mogu da drže medija fajlove izvan projekta, a onda im je ‘amater’ Pogue objasnio ono što su i sami mogli da provale: gle čuda, postoji opcija u preferencama kod uabcivanja medija fajlova za to)
Ukratko, umesto da imaš jedno jedino mesto za scratch fajlove, globalno za sve project fajlove, sada se oni smeštaju pored project filea.
Uostalom, evo šta jedan profesionalac koji se ipak igrao malo više sa FCP X ima da kaže na tu temu:
Where are my media and edits stored?
Wherever you like! You can choose to have Final Cut Pro X manage your media library for you, or you can set it on whatever drive you want. Media (Final Cut Events) and edits (Final Cut Projects) folders are always located in the user’s Movies folder or at the root level of the external drive, much the same way as Final Cut Pro 7 and earlier.
Media locations are stored with the Project (edit) file and in the Events. There is no longer one global “Scratch disk” setting! Thankfully.
Ali šta je on edan u odnosu na ‘stotine komentara’ na tekst, je li?
Vidiš, mene kao nekog ko živi od nje uopšte ne brine, to je put kojm će svi ići, a mi koji živimo od toga ćemo naći načna da i dalje živimo od toga.
Pa ti zivis od 4d-a a ne od Mac/OS X platforme. 4d postoji i za windows. Sto bi bio zabrinut?
I mene bas briga u vezi mojih Delphi/Lazarus/Java projekata, ali me buducnost XCode programa brine. A gro posla mi je sad u XCodeu.
Laptop na kojem trenutno radim sam ‘zaradio’ instalirajući Xsan i Final Cut Server u jednoj produkcijskoj kući, dajući podršku za to i naučmo sam o Final Cut više nego što sam to ikada želeo. Dok nisam počeo da radim za 4D, većinu stalnog prihoda sam obezbeđivao onim što je danas četvrtina mojih mesečnih primanja: održavanje servera. mreže i mašina u dve firme stalno i u još dve povremeno. Takođe, ono iz potpisa mi je verovatno samo hobi, pretpostavljam?
Recimo, implementirati ingest sa trake je glupo ako čak i u zemlj Srbiji retko ko još snima na trake.
Ovde su me bas presli, neki koji tvrde da rade po TV studijima po americi kazu da im to kao nazovi treba. Sad vidim da su u stvari glupi. I sve sto traze. Verovatno im je takva i familija. Glupi.
Pročtati prethodni pasus. Onda opet isključti hate mod i razmisliti, pisalo je u komentarima na nekom sajtu da su videli vanzemaljce, znač da oni sigurno postoje. Dva i po, možda i čtava tri, meseca sam skoro svakodnevno po par sati, nekada i cele dane, provodio u jednoj produkcijskoj kući. Video sam profesionalce i ‘profesionalce’. Ali nijednu traku, materijal se donosi na XDCAM karticama, tj. već iskopiran na eksterni hard disk. Danas se, čak i u zemlji Srbiji, sve snima u HD-u na kartice, reklame se snimaju RED kamerom, reklame za kafu se snimaju onim digitalnim kamerama što mogu da opale par hiljada snimaka u sekundi (ono kad se puši kafa se tako snima, recimo). Produkcijska kuća o kojoj je reč radi četiri reality showa, dnevno dolazi sa snimanja po 10 sati materijala, da li zaista misliš da ijedna produkcijska kuća gubi vreme da 10 sati snima, a onda da 10 sati indžestuje snimak na diskove?