‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 9
Final Cut X
Posted: 24 June 2011 04:15 PM   [ # 61 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  1786
Joined  2005-05-08

madamov wrote:

Ja ne vidim nijedan projekat u video produkciji kod koga možeš nešto da ”doradiš”.

Znam da nije odgovor meni ali na ovom mestu moram još jednom da te zamolim da pročtaš odgovore ispod teksta, sve su ljudi lepo objasnili i za ovo.

A i da nisu objasnili, ovo zaista ne treba nikome da bude argument ni za šta, ”ja ne mogu da zamislim = nikome ne treba”, naročto ne u situaciji kada se veliki broj ljudi žali upravo na to.

 Signature 

10 HOME
20 SWEET
30 GO TO 10

Profile
 
Posted: 24 June 2011 05:30 PM   [ # 62 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  835
Joined  2008-12-28

madamov wrote:

Dorade čega: filmova već emitovanih, epizode neke serije, dokumentarnog filma, sopstvene svadbe? Ja ne vidim nijedan projekat u video produkciji kod koga možeš nešto da ‘doradiš’.

Neki nazovi profesionalci koji nazovi zive od ovoga i nazovi desetak godina rade u FCP tvrde na im treba stalno. Listajuci forume i blogove nasao na 5-6 mesta. E sad verovatno ne znaju da treba da rade samo novo i da ne diraju staro. Cak iako (kako navodno tvrde) klijent oce da plati za tako nesto.

U čemu je problem sa lokacijom render fajlova? koliko sam shvatio, ssimaju se u isti folder gde i projekat. U čemu je tu tačno problem?

Gledao sam pre par meseci amazing video jedne od pro agencija. Ne secam se gde bese, ako je jos neko gledao znace o cemu pricam. I sad oni snime raw materijal na terenu, dodju u firmu, naprave dva backupa i jedan scratch pa rade sa njega. Sve pod konac organizovano, ovde originali, tamo radne verzije, ovamo proizvodi. Sve na razlicitim mestima. Postoji opravdana sumnja da ipak znaju sta rade i da njima treba odvojeno sve kako su organizovali.

Vidiš, mene kao nekog ko živi od nje uopšte ne brine, to je put kojm će svi ići, a mi koji živimo od toga ćemo naći načna da i dalje živimo od toga.

Pa ti zivis od 4d-a a ne od Mac/OS X platforme. 4d postoji i za windows. Sto bi bio zabrinut?
I mene bas briga u vezi mojih Delphi/Lazarus/Java projekata, ali me buducnost XCode programa brine. A gro posla mi je sad u XCodeu.

Recimo, implementirati ingest sa trake je glupo ako čak i u zemlj Srbiji retko ko još snima na trake.

Ovde su me bas presli, neki koji tvrde da rade po TV studijima po americi kazu da im to kao nazovi treba. Sad vidim da su u stvari glupi. I sve sto traze. Verovatno im je takva i familija. Glupi.

Profile
 
Posted: 24 June 2011 06:30 PM   [ # 63 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  3952
Joined  2007-11-19

Mogucnost izbora scratch diska je jedna mnogo dobra i gotivna stvar.

I uopste nije dobro da se render fajlovi snimaju u projekt folder, jer npr. velike serije koje traju gomilu sezona imaju projekat folder koji je tezak od 10-30MB, bekap je laksi sve je zapravo lakse.

I sada zamisli ti da moras da petljas sa projekt folderom od 300GB (ovo je zapravo malen malen projekt folder). U ozbiljnoj video produkciju pogotovu filmova to se krece u domenu terabajta.

 Signature 

http://www.macintosh.rs

Profile
 
Posted: 24 June 2011 06:32 PM   [ # 64 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  7586
Joined  2005-04-28

dusanx wrote:

madamov wrote:

Dorade čega: filmova već emitovanih, epizode neke serije, dokumentarnog filma, sopstvene svadbe? Ja ne vidim nijedan projekat u video produkciji kod koga možeš nešto da ‘doradiš’.

Neki nazovi profesionalci koji nazovi zive od ovoga i nazovi desetak godina rade u FCP tvrde na im treba stalno. Listajuci forume i blogove nasao na 5-6 mesta. E sad verovatno ne znaju da treba da rade samo novo i da ne diraju staro. Cak iako (kako navodno tvrde) klijent oce da plati za tako nesto.

Jesu li naveli konkretan primer, baš me interesuje? Hajde isključ se iz ‘hate’ moda samo na trenutak i razmisli par minuta, nemoj samo da veruješ tim komentarima. Evo recimo, ja ti kažem da imam moj stari već izmontiran spot, originalne medija fajlove sam nekim čudom sačuvao deset godina, kao i FCP projekta, šta bi ti ‘doradio’ na tom spotu ili želeo da doradiš na istom spotu da bi morao da otvaraš stari projekat u novom Final Cut-u, a da se to ne zove pravljenje novog spota?

U čemu je problem sa lokacijom render fajlova? koliko sam shvatio, ssimaju se u isti folder gde i projekat. U čemu je tu tačno problem?

Gledao sam pre par meseci amazing video jedne od pro agencija. Ne secam se gde bese, ako je jos neko gledao znace o cemu pricam. I sad oni snime raw materijal na terenu, dodju u firmu, naprave dva backupa i jedan scratch pa rade sa njega. Sve pod konac organizovano, ovde originali, tamo radne verzije, ovamo proizvodi. Sve na razlicitim mestima. Postoji opravdana sumnja da ipak znaju sta rade i da njima treba odvojeno sve kako su organizovali.

Ne znam šta si gledao,niti mi je jasno šta su ‘dva bekapa i jedan scratch’ od raw materijala, ali ni ti ni Miloš ne možete da shvatite da je ovo sa lokacijama za render i scratch fajlove napredak, a ja ću ipak morati ponovo da crtam stvari od početka, jer mi se čni da mnogo toga ne razumete:

- FCS 7 ima jednu globalnu lokaciju za render fajlove i scratch fajlove za sve projekte, sada u FCP X-u svaki projekat ima svoju lokaciju u koj se mogu smeštati render i scratch fajlovi (ako sam dobro shvatio, smeštaju se uz project file);

- šta je FCP project file? Ukratko, to je bio jedan XML fajl sa referencama na originalne medija fajlove, tipa u traci 5 mi ide zvuk, u traci 6 titl, traka 1 je video, a na time lineu je pisalo: od 00:00:00.000 do 00:01:00.000 ‘puštaj’ video iz file1.dv, audio iz file1.aac, onda od 20 minuta iz fajlova file2.dv i file2.aac i tako dalje. Prject fajl i najvećeg projekta (čtaj par sati materijala na timelineu) su reda velične par megabajta (osim ako nemtate ‘profesionalca’ koji sa Xsan volumea povuče 8 tera na timeline pa dobije project fajl od 800 MB). U FCP X-u to nije XML fajl, koristii se Core data, media fajlovi se po defaultu smeštaju uz projekat (pa su se ‘profesionalci’ bunili da ne mogu da drže medija fajlove izvan projekta, a onda im je ‘amater’ Pogue objasnio ono što su i sami mogli da provale: gle čuda, postoji opcija u preferencama kod uabcivanja medija fajlova za to)

Ukratko, umesto da imaš jedno jedino mesto za scratch fajlove, globalno za sve project fajlove, sada se oni smeštaju pored project filea.

Uostalom, evo šta jedan profesionalac koji se ipak igrao malo više sa FCP X ima da kaže na tu temu:

Where are my media and edits stored?
Wherever you like! You can choose to have Final Cut Pro X manage your media library for you, or you can set it on whatever drive you want. Media (Final Cut Events) and edits (Final Cut Projects) folders are always located in the user’s Movies folder or at the root level of the external drive, much the same way as Final Cut Pro 7 and earlier.

Media locations are stored with the Project (edit) file and in the Events. There is no longer one global “Scratch disk” setting! Thankfully.

Ali šta je on edan u odnosu na ‘stotine komentara’ na tekst, je li?

Vidiš, mene kao nekog ko živi od nje uopšte ne brine, to je put kojm će svi ići, a mi koji živimo od toga ćemo naći načna da i dalje živimo od toga.

Pa ti zivis od 4d-a a ne od Mac/OS X platforme. 4d postoji i za windows. Sto bi bio zabrinut?
I mene bas briga u vezi mojih Delphi/Lazarus/Java projekata, ali me buducnost XCode programa brine. A gro posla mi je sad u XCodeu.

Laptop na kojem trenutno radim sam ‘zaradio’ instalirajući Xsan i Final Cut Server u jednoj produkcijskoj kući, dajući podršku za to i naučmo sam o Final Cut više nego što sam to ikada želeo. Dok nisam počeo da radim za 4D, većinu stalnog prihoda sam obezbeđivao onim što je danas četvrtina mojih mesečnih primanja: održavanje servera. mreže i mašina u dve firme stalno i u još dve povremeno. Takođe, ono iz potpisa mi je verovatno samo hobi, pretpostavljam?

Recimo, implementirati ingest sa trake je glupo ako čak i u zemlj Srbiji retko ko još snima na trake.

Ovde su me bas presli, neki koji tvrde da rade po TV studijima po americi kazu da im to kao nazovi treba. Sad vidim da su u stvari glupi. I sve sto traze. Verovatno im je takva i familija. Glupi.

Pročtati prethodni pasus. Onda opet isključti hate mod i razmisliti, pisalo je u komentarima na nekom sajtu da su videli vanzemaljce, znač da oni sigurno postoje. Dva i po, možda i čtava tri,  meseca sam skoro svakodnevno po par sati, nekada i cele dane, provodio u jednoj produkcijskoj kući. Video sam profesionalce i ‘profesionalce’. Ali nijednu traku, materijal se donosi na XDCAM karticama, tj. već iskopiran na eksterni hard disk. Danas se, čak i u zemlji Srbiji, sve snima u HD-u na kartice, reklame se snimaju RED kamerom, reklame za kafu se snimaju onim digitalnim kamerama što mogu da opale par hiljada snimaka u sekundi (ono kad se puši kafa se tako snima, recimo). Produkcijska kuća o kojoj je reč radi četiri reality showa, dnevno dolazi sa snimanja po 10 sati materijala, da li zaista misliš da ijedna produkcijska kuća gubi vreme da 10 sati snima, a onda da 10 sati indžestuje snimak na diskove?

 Signature 

ACSP 10.10 - ACSP 10.9 - ACA 10.8 Mac Management - ACSP 10.8 -  ACSP 10.7 - ACSA 10.6

Profile
 
Posted: 24 June 2011 06:40 PM   [ # 65 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  7586
Joined  2005-04-28

DS_Store wrote:

A da, bio bi red da ti odgovorim na to o scratch disku: u prethodnoj verziji si imao da zadaš putanju do zasebnog scratch diska, u ovoj nemaš, tačka. Zamka u koju neću da upadnem je da se upuštam u scenarije ko to koristi, koliko, gde, kad, itd. Trivijalan odgovor u Apple maniru je varijacija na temu: ‘ko vas jb’, znač nešto iz lepeze: ”da li je to toliko bitno”, ”ko to koristi”, ”zar je toliki problem čuvati i project fajlove na render diskovima” i ostalo. A taj odgovor je i formalni odgovor koji je Apple dao. I sad, problem je sinergički efekat jer pogledaj koliko je tu stvari jednostavno ukinuto i tobože rešeno na drugi i bolji načn. Sad, to što ljudima totalno pokarambasava workflow to je njihova krivica, amateri i nazadnjaci.

Odgovorih u poruci Dušanu, ovde ću samo ‘siže’:

U FCS 7 si imao jedno jedino mesto za sve projekte za scratch fajlove, sada scratch fajlovi stoje uz projekat i time što odrediš folder u kojem stoji project fajl si odredio gde će se snimati i scracth fajlovi. Prebaciš projekat na drugi disk, zakačš ga na drugu mašinu, ne moraš d čekaš da se fajlovi ponovo renderuju (pod uslovom da imaš pristup raw media fajlovima).

To se vrlo lako nakupi i za mnogo manje stvari, a kamoli kada ih ovoliko sjb u samo jednom izdanju. Ja bih baš voleo da Apple pukne na ovome (ukoliko im to već i nije plan); ne zato što sam zlurad, nego zato da sledeći put razmisle dvaput kada budu mislili da ostavljaju ljude na cedilu. Jbg, govorimo o profesionalnoj primeni, mnogo novca zavisi od malo vremena i sad ti tek tako tumbaš stvari kao da je reč o to-do aplikaciji… To je u najmanju ruku neozbiljno i detinjasto ponašanje.

O profesionalcima i ‘profesionalcima’, otprilike ono što sam i ja za ona dva i po do tri meseca uspeo da ukapiram:

http://www.philiphodgetts.com/2011/05/what-the-heck-is-a-pro-anyway/

 Signature 

ACSP 10.10 - ACSP 10.9 - ACA 10.8 Mac Management - ACSP 10.8 -  ACSP 10.7 - ACSA 10.6

Profile
 
Posted: 24 June 2011 06:53 PM   [ # 66 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  835
Joined  2008-12-28

madamov wrote:

Hajde isključ se iz ‘hate’ moda samo na trenutak i razmisli par minuta

Shvatices da napad na glasnika u mom slucaju nije produktivna strategija za skretanje teme. Ja nisam u hate modu osim ako misljenje razlicito od tvog nije po definiciji hate? Ajde molim te iskljuci se iz ‘spin’ moda samo na trenutak. Posto ne verujem da bilo ko slucajno moze da ignorise/omalovazava/misinterpetira vecinu misljenja na netu, pisanih od strane ljudi koji od ovoga zive.

Evo recimo, ja ti kažem da imam moj stari već izmontiran spot

Wow. Jbg ako nisi sreo situaciju na tom jednom videu ili nesto ne mozes da zamislis onda to ne postoji. Shvatam.

Ne znam šta si gledao,niti mi je jasno šta su ‘dva bekapa i jedan scratch’ od raw materijala

Pokusacu da nadjem, mnogo lep video al to je off topic.
Da li nesto postoji ako nisi licno video ili ne mozes da zamislis?

Onda opet isključti hate mod i razmisliti, pisalo je u komentarima na nekom sajtu da su videli vanzemaljce, znač da oni sigurno postoje.

Spin. Los.

Profile
 
Posted: 24 June 2011 07:06 PM   [ # 67 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  7586
Joined  2005-04-28

dusanx wrote:

Ne znam šta si gledao,niti mi je jasno šta su ‘dva bekapa i jedan scratch’ od raw materijala

Pokusacu da nadjem, mnogo lep video al to je off topic.
Da li nesto postoji ako nisi licno video ili ne mozes da zamislis?

Zamišljam sledeće: doneli raw materijal, prebacili na diskove, kopirali na još dva diska, ali ne znam šta je scratch: treći bekap, radna verzija, šta li? Tako se možda radi u Media Composeru (u Premieru se definitivno tako ne radi, toliko znam, tu je isti kao Final Cut) ili ko zna čemu.

Elem, kada radiš sa Final Cutom nema potrebe da bekapuješ raw materijal (osim standardnog bekapa na nivou fajlova); Final Cut ne dira originalne fajlove, zato mu i treba lokacija za proxy, scratch i render fajlove, sve što radiš sa fajlovima se beleži u project fileu kao XML atribut.

 Signature 

ACSP 10.10 - ACSP 10.9 - ACA 10.8 Mac Management - ACSP 10.8 -  ACSP 10.7 - ACSA 10.6

Profile
 
Posted: 24 June 2011 07:55 PM   [ # 68 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  835
Joined  2008-12-28

madamov wrote:

Zamišljam sledeće: doneli raw materijal, prebacili na diskove, kopirali na još dva diska, ali ne znam šta je scratch: treći bekap, radna verzija, šta li? Tako se možda radi u Media Composeru (u Premieru se definitivno tako ne radi, toliko znam, tu je isti kao Final Cut) ili ko zna čemu.

Pisem po secanju, verovatno sam nesto zaboravio:

- Snimaju na terenu
- Odmah raw bekapuju na dva server grade diska u racku
- Stigli u ofis, u pozadini dva/tri ormara punih xservea
- Dupli backup na xserve plus jos dva backupa na remote diskove koje rotiraju i nose iz firme
- Scratch su zvali radnu verziju ako se ne varam, to je poseban kopi
- Scratch backupe rade inkrementalno, nije normalno koliko toga cuvaju ali s obzirom na farmu servera bas ih briga
- Render se radi na posebno mesto (u lokalu?); razdvojeno od radnih verzija

Meni ovo sa renderom ima smisla za workflow. Naravno da mogu da urade move rendera pa urade backup ali ovako kako oni rade ne bekapuju svaki render. Na kraju nije moje da tumacim kako tacno koriste neku pro opciju i za sta im treba, ako znacajan broj ljudi koji od toga zive kuka da im treba a toga nema to je valjda dovoljno.

Pokusacu da nadjem video, bilo je bas zadovoljstvo gledati ga.

Profile
 
Posted: 24 June 2011 11:07 PM   [ # 69 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  2341
Joined  2005-04-28

DS_Store wrote:

...Ako Apple nešto javno prizna da nije valjalo (kao sada ovo što je sv. Stevan rekao za MobileMe) to znač da to stvarno nije valjalo…

Priča sa MobileMe je da se nije PRODAVAO kako su zamislili, a to da li valja to nije sporno - vredi svaki cent.

 Signature 

🍎 Дарко Селаковић

Profile
 
Posted: 24 June 2011 11:38 PM   [ # 70 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  761
Joined  2009-11-22

^ ^ Jel mislis na video ili foto produkciju?
Kad kazes RAW , obicno se misli na foto(bar ja to tako shvatam) .


Na newsgorups ima Ken`s video tut ...pa izvolite i uporedite.

Post edited by: MacBee, at: 2011/06/24 23:39

Post edited by: MacBee, at: 2011/06/24 23:41

 Signature 

MacBookPro5

Profile
 
Posted: 25 June 2011 06:44 AM   [ # 71 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  1786
Joined  2005-05-08

Darko Selaković wrote:

Priča sa MobileMe je da se nije PRODAVAO kako su zamislili, a to da li valja to nije sporno - vredi svaki cent.

Govorio sam o launch kolapsu, kada su silnim ljudima pobrisani podaci, mejlovi, itd.…

Šta je potrebno da se desi pa da sv. Stevan na keynoteu kaže: ‘You might ask: why should I believe them? They’re the ones that brought me MobileMe.” Pa nešto jako loše, gore nego obično trokiranje i ne znam kako si ovo povezao s prodajom.

 Signature 

10 HOME
20 SWEET
30 GO TO 10

Profile
 
Posted: 25 June 2011 10:20 AM   [ # 72 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  7586
Joined  2005-04-28

MacBee wrote:

^ ^ Jel mislis na video ili foto produkciju?
Kad kazes RAW , obicno se misli na foto(bar ja to tako shvatam) .

Ne, nije reč o RAW formatu, već o tzv. sirovom, tj. kako kada nekad puste ‘sirovi’ materijal na TV-u napišu ispod ‘nemonitrani materijal’. Pojedinci ga iz milošte zovu ‘sirovina’. B)

 Signature 

ACSP 10.10 - ACSP 10.9 - ACA 10.8 Mac Management - ACSP 10.8 -  ACSP 10.7 - ACSA 10.6

Profile
 
Posted: 25 June 2011 03:18 PM   [ # 73 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  2341
Joined  2005-04-28

DS_Store wrote:

Darko Selaković wrote:

Priča sa MobileMe je da se nije PRODAVAO kako su zamislili, a to da li valja to nije sporno - vredi svaki cent.

Govorio sam o launch kolapsu, kada su silnim ljudima pobrisani podaci, mejlovi, itd.…

Šta je potrebno da se desi pa da sv. Stevan na keynoteu kaže: ‘You might ask: why should I believe them? They’re the ones that brought me MobileMe.” Pa nešto jako loše, gore nego obično trokiranje i ne znam kako si ovo povezao s prodajom.

Aha, pričaš o početku MobileMe, nema sumnje za to si u pravu, ali launch kolaps nije bio toliki koliko je naduvan (znam za nedostupnost i nepostojeće mail-ove ali za izgubljene podatke prvi put čujem).

Što bi rekli: Dobar glas daleko se čuje a loš još dalje.

Loš start je ostavio trajne posledice na MobileMe imidž. Čitao sam tada komentare da je Apple-u mnogo bolje da rebrand-uje MobileMe što se upravo i dešava. Po mom mišljenju MobileMe nije kolaps nego samo ‘neshvaćena’ usluga 😊
(Prava definicija kolapsa je ono što je DropBox imao pre neki dan, da je nekoliko sati bilo ko mogao da se uloguje u bilo koji nalog sa bilo kojom lozinkom :blink:  )

Evo šta je tada pisao Steve Jobs:
http://arstechnica.com/apple/news/2008/08/steve-jobs-on-mobileme-the-full-e-mail.ars

Moj komentar se odnosio na jedan tekst koji sam čtao o Apple Retail-u, naime, radi se o prodavcima koji imaju ‘zadatak’ da vam, posle odluke da kupite računar, prodaju MobileMe i Apple Care i koji su se žalili da nikako ne mogu da prodaju MobileMe B)
E sad, to što većina ne razlikuje GMail od MobileMe to je za drugu temu, ovde je zanimljivo da se i ovo predstavljanje Final Cut Pro X povezuje sa ‘launch kolapsom’.

Da li će Final Cut Pro X biti ‘neshvaćen’ ili će zaista predstavljati revoluciju neslućenih razmera ostaje da sačekamo i vidimo B)

Lično sam ubeđen u ovo drugo 😊

 Signature 

🍎 Дарко Селаковић

Profile
 
Posted: 25 June 2011 03:47 PM   [ # 74 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  2341
Joined  2005-04-28

madamov wrote:

MacBee wrote:

^ ^ Jel mislis na video ili foto produkciju?
Kad kazes RAW , obicno se misli na foto(bar ja to tako shvatam) .

Ne, nije reč o RAW formatu, već o tzv. sirovom, tj. kako kada nekad puste ‘sirovi’ materijal na TV-u napišu ispod ‘nemonitrani materijal’. Pojedinci ga iz milošte zovu ‘sirovina’. B)

Samo da izdefinišemo ovo…
_[img size=490][url=http://images.apple.com/finalcutpro/images/hero.png]http://images.apple.com/finalcutpro/images/hero.png[/img][/url]

Pod tagom Cameras vidimo Canon 5D Mark II i GoPro kamere koje snimaju video u kodeku H.264 (nebitno u kom kontejneru, da li MP4 ili MOV) koji spada u ‘delivery’ formate što bi na primer rekli da je nešto kao JPG kod fotoaparata.

A pod Alexa se radi o:

ARI Alexa, kameri:
http://www.arridigital.com/alexa

koja može da snimi i u ProRes (ProRes 4444!) ili ARRIRAW:
http://www.arridigital.com/node/3020
što bi bio ekvivalent RAW formata kod fotoaparata.


U oba slučaja se radi o nemontiranom, sirovom materijalu sa tim što u drugom slučaju (ARI Alexa) taj materijal zovemo RAW.

 Signature 

🍎 Дарко Селаковић

Profile
 
Posted: 25 June 2011 04:35 PM   [ # 75 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  2341
Joined  2005-04-28

Evo odličnog primera kako izgleda isti projekat:

Final Cut Pro 7:

Final Cut Pro X:

 Signature 

🍎 Дарко Селаковић

Profile
 
‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 9