< 1 2
2 of 2
Tuga tuga žaloS
Posted: 04 February 2012 05:26 PM   [ # 16 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  663
Joined  2008-12-09

znaci macola

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, kad si glup

Post edited by: marelli, at: 2012/02/04 17:47

 Signature 

Apple 4 life

Profile
 
Posted: 04 February 2012 11:12 PM   [ # 17 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  535
Joined  2010-06-20

sale wrote:

Evo meni i dalje nije jasno. Kako neko može da daje godinu dana garancije, kad je zakon koji je donela DRŽAVA propisao na dve? Drugo, koji to član zakona pokriva Apple da se provlač sa jednogosišnjom garancijom (setite se slučajeva u Italiji)? Treće, vezano za servis, zavlače ljude da čekaju 45,65 dana?! Na dan reklamacije tražite reklamacioni list, a oni su dužni u roku od 15 dana da vam odgovore, sve preko toga oni su u prekršaju, takođe u prvih 6 meseci možete da zamenite ili vratite proizvod bez ikakvog objašnjenja. Što se inspekcije tiče, njima su novim zakonom znatno smanjenja ovlašćenja, ali daleko od toga da ne rade svoj posao. Dakle, ZAKON postoji ali se ne primenjuje i svako ga tumač kako njemu odgovara. Voleo bih da Marko kaže svoja iskustva vezana za reklamacije od donošenja novog zakona o zaštiti potrošača?

Ovo ostalo je vezano vezu izmedju servisa i zakona a ne za vezu izmedju zakona i applea. Ako pricamo o zakonu, onda pricamo o trajanju garancije koju apple daje.
Prvo da razdvojimo to.

E, sto se tice trajanja od 2 godine.
To sto se desava u iteliji je upravo ovo o cemu pricam.
Nas zakon je promenjen da bude u skladu sa evropskim.
Cela evropa cuti i ceka da se donese dodatak zakonu, jer je ovo u italiji podiglo ta pitanja.
Zakon kaze dve godine, ali su apple nikon i slicne firme nasle rupu, i daju po godinu dana u svojim i autorizovanim prodavnicama.

RUPA (da prevedem na narodni) znaci sledece:
Zakon je zamisljen da svi moraju da daju po 2 godine, ALI nije dovoljno detaljno odredjeno ko sve i u kojim slucajevima mora da da po dve godine, te se neki provlace, i sasvim legalno daju po jednu godinu.
OVO znaci, da isti taj zakoj koji nalaze dve godine, paralelno i dopusta nekim kompanijama da daju po jednu godinu u odredjenim situacijama…

To je to. Kada se na evropskom nivou odluci sta ce da menjaju i kako, tek onda ce da pocne i da se radi tako. A zatim ce i kod nas isto to da se dogodi…
Zbog toga i kazem da nikakva prijava nece nista uciniti, kao sto nije ni do sada, jer je sve po zakonu (novom); i oni nece da menjaju nista, dok ne dobiju odozgo zeleno svetlo.

Do tada… Apple legalno daje jednu godinu preko svojih autorizovanih prodavaca.
Koliko sam primetio, oni koji NISU autorizovani, poput dekija menhetna, oni su duzni da sami plate drugu godinu, ili da ne prodaju uopste proizvode sa po jednom godinom… Ovo poslednje je doduse samo nesto sto sam primetio raspitao se i povezao, nisam siguran da li je tacno.

To je to, koliko ja znam o tome, i koliko se ja razumem u to, ostalo ostavljam pravnicima i ministarstvima… Do daljnjeg.

Bio nam je covek koji radi u ministarstvu da kupi neke masine za njih, bunio mi se oko dve godine (bio je fin jako); zatim je proverio, i sutradan mi ispricao ovu pricu odozgo. To je jedino iskustvo ovog tipa koje imam.


——————-

Sto se drugih iskustava tice, nemam ih.
Mi nismo Autorizovani Servis, Vec samo Autorizovani Serviser, a ne zelimo poput nekih drugih (ukljucujuci istyle) da sami sebi dodeljujemo titule i sposobnosti.

Ne radimo masine pod garancijom, jer nismo Authorised Service Provider.
Onog trenutka kada dobijemo napokon taj sertifikat, bicemo prvi u Srbiji sa time, i moci cemo da radimo masine pod garancijom, onako kako Apple kaze da se te masine rade, a ne na svoju ruku. (nadam se da je posle ova dva pasusa i jednog bitnog bolda, jasno zasto nas koce vec mesecima za dobijanje ASP sertifikata)

Post edited by: Marko Mitranic, at: 2012/02/04 23:19

Profile
 
Posted: 05 February 2012 12:26 AM   [ # 18 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  245
Joined  2008-08-26

http://www.gigatronshop.com

Tacnije:

http://www.gigatronshop.com/brandname_racunari/apple_mac_mini_-_mc816za-14419

http://www.gigatronshop.com/brandname_racunari/apple_imac_21.5_-_i5_2400s_-_mc309za-14421

http://www.gigatronshop.com/brandname_racunari/apple_imac_21.5_-_i5_2500s_-_mc812za-14422

http://www.gigatronshop.com/brandname_racunari/apple_mac_pro_one_-_xeon_w3530_-_mc560za-14425

Pogledati u dnu tabele!

Garancija: 24 meseca

Takodje i na iPod, iPad.

Kako sada Gigatron moze da daje 2 godine, a iStyle, Macola 1 godinu.

Ko tu sada radi po zakonu, a ko ‘vata’ krivine ???

Profile
 
Posted: 05 February 2012 12:29 AM   [ # 19 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  245
Joined  2008-08-26

PC Practic takodje daje 2 godine na sve sto ima jabuku na sebi!!!

http://www.pcpractic.rs/proizvodi/laptop/7306-apple-macbook-air-13-mc966zha

Evo i dokaza !

Opet isto pitanje kao i u prethodnom postu ?!?

Post edited by: DuleNS, at: 2012/02/05 00:30

Profile
 
Posted: 05 February 2012 03:25 AM   [ # 20 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  118
Joined  2008-10-08

Letos sam u Briselu kupio iPhone i rekli su mi do slovce:
‘Garancija je 2god. u Belgiji, u ostalim zemljama je godinu dana.’
Znachi da je to od drzave do drzave razlichito resheno.

Profile
 
Posted: 05 February 2012 03:41 AM   [ # 21 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  535
Joined  2010-06-20

To cujem prvi put, mada kad bolje razmislim i zvuci mi logicno da je tako.
Gigatronu apple uredjaji sluze za to da ti pokazu ‘jedan dobar asus gde za iste pare dobijes triput bolju masinu’.

Toliko ih i prodaju. Nije im nikakav problem da placaju svoju garanciju dodatnih godinu dana.
Isto kao sto sam ja kupio ipad od firme koja je davala tri godine garancije.

E, sad odem ja lepo tamo i kupim ipad, posle mesec dana crveni piksel u cosku, a onda shvatim da to naravno ne ide u apple servis (pa cak ni ovaj improvizovani istyleov) nego u sobicu iza, gde tip u kuhinji otvara masine, i kazu mi da cu cekati minimum mesec dana da stigne deo…


Da sam otisao sa tim ipadom bilo gde van zemlje, imao bih godinu dana garancije, jer apple vise od toga ne daje.
iStyle se ne isplati da daju dve godine jer od toga zive.
Macola ne moze da ti da vise od godinu dana, jer nema svoj servis.
Kao sto rekoh, ako masina ne ide u ASP, apple a time ni macola ne smatraju to garancijom.


Stvari su takve kakve su, gigatron ce ti dati dve godine, ali ce popravka da se radi u neautorizovanom servisu, bez pravih servisera, i prvi sledeci autorizovani serviser bilo gde (ukljucujuci i u macoli i istyle) ce ti reci da je otvarano od strane treceg lica, i da se garancija ponistava.


Sto se navedenih zemalja eu tice - self explanatory… Ima razlicitih primera, iako zakon nalaze isto svima. Pitanje je samo bilo koja zemlja je dozvolila to a koja nije. A dok se ne zavrsi ta prica sa odlukom na visem nivou, sve ostaje kako jeste…

Profile
 
Posted: 05 February 2012 07:15 AM   [ # 22 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  245
Joined  2008-08-26

Marko Mitranic wrote:

Stvari su takve kakve su, gigatron ce ti dati dve godine, ali ce popravka da se radi u neautorizovanom servisu, bez pravih servisera, i prvi sledeci autorizovani serviser bilo gde (ukljucujuci i u macoli i istyle) ce ti reci da je otvarano od strane treceg lica, i da se garancija ponistava.

Uvoznik Mac-ova koje prodaje Gigatron i PC Practic je Apcom, a servis u koji se salju u garantnom roku je iStyle.

http://www.apcom.rs/prodavci  Evo na listi je PC Practic, a Gigatron jos uvek nije, jer je prodaja pocela bukvalno pre nedelju dana. Verovatno ce biti za koji dan kada Apcom azurira sajt.

Profile
 
Posted: 05 February 2012 02:07 PM   [ # 23 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  535
Joined  2010-06-20

Posle godine dana ne… Sem ako imaju neki specijalan dogovor koga ni istyle nije svestan. 😉

Profile
 
Posted: 05 February 2012 02:21 PM   [ # 24 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  535
Joined  2010-06-20

Svi racunari su povezani na GSX, centralni sistem. Servisnom delu tog sistema imaju pristup samo autorizovani serviseri. Kada u autorizovan servis udje masina, prva stvar koja MORA da se radi, upali se GSX, prikljuci racunar, i GSX ti izlista gde je sve i kada i zasto otvarana masina, koji su delovi menjani i koji su delovi narucivani.

Ti kupis racunar sa dve godine, ali gsx kaze da imas jednu godinu.
Autorizovanom apple serviseru je ZABRANJENO da ti bilo sta rani na masini koja nije pod GSX garancijom, sem ako platis. (ili ako si mu jako jako dobar prijatelj) 😛
Ako istyle radi po tim najosnovnijim pravilima autorizovanig servisa, moraju toga da se pridrzavaju, i tu je kraj price.

PRVIH godinu dana, svi racunari kupljeni u srbiji idu u istyle, jer to pokriva apple internacionalna garancija. Pitanje je da li gigatronovi i posle tih godinu dana, kada im nestane garancija, idu u istyle?

Jedina treca varijanta koju vidim, bi bila da gigatron i drustvo placaju istyle servisu punu cenu nakon prve godine. Sto ce opet reci, odes u bilo koji servis koji nije istyle u uscu, i oni ti vrate racunar.

Mislim da ova konverzacija postaje besmislena, pricamo o tome da racunari stoje mesecima u doticnom servisu zbog stvari koje se zavrsavaju za dan-dva, i da se vracaju izgrebani i prljavi.
Kome je svejedno, pravac u gigatron! :whistle:

Profile
 
Posted: 05 February 2012 03:08 PM   [ # 25 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  245
Joined  2008-08-26

Nemojte pogresno da me shvatite… Niti imam nameru da reklamiram Gigatron, niti da pljujem po iStyle. Cinjenica je da je isti uvoznik i serviser u oba slucaja, a isto tako je cinjenica da je iStyle daje 1 godinu, a Gigatron & CO 2 godine.

Sto se tice iStyle, nemam apsolutno nikakvo iskustvo sa njima. Gigatron je uvek ispao do kraja fer i korektan, pa samim tim ni protiv njih nemam apsolutno nista.

Da mi se racunar vrati sa servisa izgreban… Ne bih sigurno progutao to tako lako.

Macola! Svaka im cast! Extra ekipa! Extra ljudi!

Dajte ako treba da se organizujemo da poguramo malo da i Macola dobije dozvolu da servisira uredjaje u garantom roku.

Imam AppleCare, a tu pljujete po iStyle koji je jedini koji sme da mi otvara Mac.

Profile
 
Posted: 05 February 2012 03:16 PM   [ # 26 ]
Administrator
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  3201
Joined  2005-05-07

Dule, pobogu, pa svi smo mi za gurku da Pop i ekipa (Macola) dobije dozvolu, ali, ja iskreno ne vidim šta mi kao korisnici tu možemo da uradimo?

Ako znaš nešto što mi znamo, slobodno reci…

 Signature 

———————————————————————————————-
MacBookPro16,1
iPhone 13Pro

Profile
 
Posted: 05 February 2012 07:10 PM   [ # 27 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  535
Joined  2010-06-20

Ma jok, none taken B) ja samo pokusavam da razlozim i odjasnim stanje sto bolje mogu onoliko koliko ga poznajem.

Kao sto rekoh, apkom daje godinu dana, a ocigledno gigatron ili servisira posle prve godine sam, ili placaju istyle punu cenu, kontam da cemo uskoro saznati.
Poenta je da vi ne dobijate dve godine prave apple garancije, vec samo godinu dana, a da gigatron pravi sam tu drugu godinu.

Realnost jeste iskreno sad, da je to povoljnije za sve nas, jer sta briga krajnju musteriju (mene, tebe) da li placa servis apple, gigatron ili dzingis kan. Mada kao sto rekoh, ako ta garancija u stvari nije PRAVA garancija i ne ide u PRAVI servis, mozda i nije toliko dobra stvar, vec samo front da se privuku musterije? Mada trud oko toga se nekako krsi sa time da gigatron i tehnomanija ne prodaju niti nameravaju da prodaju apple racunare, vec samo da ih imaju u ponudi…
Videcemo sta ce vetar doneti :silly:


//////////////

Elem, sto se ASP tice, drago mi je da se nudite :D
Mada nisam siguran sta mozemo tu da ucinimo sto vec nije ucinjeno. Mi smo ispunili SVE , pa i vise od uslova koje apple zahteva za servis, i bili bismo prvi pravi ASP u srbiji, prvi ASP koji je na appleovoj listi, i koji moze da naruci delove direktno od apple (po nekom mom licnom istrazivanju, izgleda da istyle to ne moze, nego narucuju od svog servisa iz madjarske).

Zahtev za to ide ili distributeru koji ga salje apple, ili direktno apple.
Za sada smo strpljivi, i jos uvek na ovom prvome.

Ja ne znam sta Pop namerava, ali ja to nekako ovako vidim:
Ako se u odredjenom momentu ne dogodi nista sa time, kao sto je bilo u poslednjih par meseci, zahtev ce otici direkt u kupertino.
Uostalom, za razliku od ostalih bivsih firmi, mi smo sve svoje autorizacije iz kupertina i dobili.
Enivej, verujem da apcom moze da nam pravi sranja ukoliko ih preskocimo i za ovo, i da se zato pop uzdrzava jos uvek.
Ipak smo u situaciji gde od apcoma trazimo dozvolu da im postanemo jaka konkurencija.
Ja licno verujem da ce tako i da bude, posto koliko vidim niko nema nameru da odgovori na zahtev pozitivno, te kada bude slanja u kupertino, mozda ce tada da pomogne koje pismo podrske i molbe i tako dalje. 😊

Dissclaimer:
*Ovo vezano za slanje u kupertino je samo moje licno misljenje, i nemam pojma sta ce Pop stvarno uraditi ili sta planira da uradi.*

Profile
 
Posted: 06 February 2012 06:37 PM   [ # 28 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Total Posts:  274
Joined  2010-03-04

Auh, kakva papazjanija…


.... od servisa,majstora ovlascenijih od ovlascenih, nisu-jesu glavni, imaju ali u stvari nemaju licencu…Ovi imaju licenciranog servisera koji radi u nelicenciranoj radnji a licencu je dobio preko firme koja u stvari nema licencu da daje licence zaposlenima… Jedan kupuje po oglasima i ispod ruke u onoj ulicici a prodaje u sred radnje po 5 puta vecoj cijeni (pa posle vraca nazad dio kolaca) i maze ljude kako je samo on ovlasceni prodavac magle, ovaj drugi muti sa djelovima, pise brise po kompjuterima i telefonima postenog naroda ... haos…


Ovdje treba licno Tim Cook da svrati i pozatvara polovinu ‘authorised’ resseler-e.

Profile
 
Posted: 07 February 2012 01:24 AM   [ # 29 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  535
Joined  2010-06-20

Slazem se sa svime sem onime da je Macolim serviser dobio licencu preko bilo koga sem Apple iz Cupertino… I onoga da postoji ovlasceni servis bez ovlascenih servisera. IStyle servis nije ovlascen.

Mislim da sam ovo sve objasnio i vise nego dovoljno puta. Nemam zivaca vise 😛 ko zna, zna…

Profile
 
 < 1 2
2 of 2